hey allemaal,
even update
gister zijn bij mij een groot deel van de goudjes richting vijver verhuisd wat erg goed ging.
ik heb zelf nog geen complicaties maar hou het nog goed in de gaten. hierdoor heb ik binnen weer ruimte en hebben de Quarantaine visjes de ruimte gekregen.
ook zijn 2 shubunkins opgeschoven om aan te sterken in de grote bak.
het verhaal van moezel en vino,
3 jaar geleden kwam een restaurant eigenaar een vijvercentrum binnen.
zijn oog viel toen op een klein 10 liter bakje en 2 mooie kleine shubunkins genaamd moezel en vino.
de eigenaar vond de 2 zo mooi dat hij besloot de visjes mee te nemen met wat goedkoop blader voer.
helaas had de man zich niet goed ingelezen over de visjes, en hoewel dat moezel en vino groot werden stopte hij ze in het kleine 5 liter bakje met een ornament met scherpe puntjes en een nep plant.
in de winkel kreeg de man ook verteld dat ze genoeg hebben aan een mespuntje voer per 3 dagen.
die arme moezel en vino zagen met lede ogen hun toekomst aan.
op het begin ging het nog wel tot de visjes eigenlijk moesten groeien. door de groeihormonen stopte ze met groeien en kregen ze veel pijn.
hun ogen werden te groot voor hun kop en de staart van moezel groeide tot enorme proporties, zo groot zelfs dat moezel amper 1 minuut kan zwemmen zonder te moeten gaan liggen.
vino bleef heel klein met grote ogen en de vorm van zijn lijf werd erg blokkig.
tot 3 jaar later een koppeltje ging uiteten, het viel Bo erg op dat de visjes niet goed zaten en na het betalen heeft ze moezel en vino meegenomen.
bij haar thuis moesten ze eerst goed leren eten. hun graat was van buitenaf al te zien en moezel en vino hadden nog nooit veel mogen eten.
maar naar mate de 2 weken begonnen ze al veel beter te eten. ook begon moezel met de training om weer spiermassa te krijgen in zijn lijf.
over 3 weken gaan ze de vijver in als dat lukt en gaan ze een veel betere toekomst tegenmoet.
dit is Vino
dit is moezel (dit noem ik pas een vergroeide vis)
moezels en vino's laatste overnachting in het kleine bakje met de scheroe steentjes
moezel die zijn vinnen voor de eerste keer in 3 weken echt kan strekken.
moezel en vino in het emmertje voor hun reis naar mijn huis.
arme vino