Botia Kubotai zwemgedrag


K

Katy707

Guest
Sinds gisteren ben ik in bezit van o.a. 7 Botia Kubotai.

Is dat een goed aantal voor een leuk groepje?


Hoe is hun zwemgedrag?

Bij mij zwemmen ze druk heen en weer en soms ook op en neer in een bepaalde hoek.

Ze eten goed.

Misschien dat ze alsnog hongerig zijn dat ze daarom zo druk zwemmen?

Of is bovengenoemd gedrag normaal?


Of is de Botia dus gewoon een drukke zwemmer die niet stil kan zitten?

Heb al wat filmpjes opgezocht op het web, maar daar zie ik verschillend gedrag.
 
Ik weet dat corydoras dit drukke zwemgedrag weleens vertonen als ze nieuw in een bak zijn. Na een tijdje neemt dat drukke zwemgedrag af en gedragen ze zich 'normaal'.

Wellicht is dat met Botia's ook zo?
 
Hoe is de inrichting van de bak (foto?)? Ze hebben verstopplaatsen nodig. Anders blijven ze druk rondzwemmen. Nou zijn het drukke beestjes, maar ze zouden wel af en toe een pauze moeten nemen.
 
Bij mij waren ze in het begin ook vrij onwennig(gestressed),net zoals corydorassen dat kunnen zijn,maar dat ging na een aantal dagen over naar een bepaald rustiger gedrag...

Het zijn vissen die continu bezig zijn met zoeken naar eten,maar ook af en toe rusteloos ergens kunnen chillen.

7 is een mooi aantal ,ik heb er 6 en dat gaat goed,er is er wel 1 de baas,die zit vaak achter de andere aan,kort en zonder bijten ...gewoon rangorde bepalend.

Supermooie beesten die naar ze ouder worden hun tekening op het lichaam veranderen...ze zien er nu iets anders uit qua tekening dan toen ik ze kocht.


Mtt.
 
Idd wat mtt zegt, het is de stress van de overplaatsing. Binnenkort zullen ze de rangorde opnieuw vaststellen en zal er hier en daar geouwehoerd worden tussen elkaar, gewoon lekker laten gaan. Over het algemeen zijn het redelijk rustige vissen, maar ze kunnen heel snel zwemmen. Miss zie je ze wel eens op strooptocht gaan in een groepje door de bak, dan zijn ze actiever. Mijn striata's doen dat ook om de zoveel tijd, net een roedel wolven dan ;).
 
Die van jou op de foto in je album ( mtt),.. die zien er vol en groot uit.

Die van mij zijn in vergelijking met hun vrij magertjes.

Misschien moet ik wat meer ( vaker per dag)voeren in het begin?


Ze kunnen zich verstoppen als ze willen daar heb ik de bak op ingericht ( na wat aanpassingen).

Heel enkel zie ik ook wel eens eentje chillen, maar er zijn er altijd wel een paar actief.

Vind het hele leuke diertjes om te zien :)
 
jeffrey zei:
Idd wat mtt zegt, het is de stress van de overplaatsing. Binnenkort zullen ze de rangorde opnieuw vaststellen en zal er hier en daar geouwehoerd worden tussen elkaar, gewoon lekker laten gaan. Over het algemeen zijn het redelijk rustige vissen, maar ze kunnen heel snel zwemmen. Miss zie je ze wel eens op strooptocht gaan in een groepje door de bak, dan zijn ze actiever. Mijn striata's doen dat ook om de zoveel tijd, net een roedel wolven dan ;).

Nou precies :)

Die van mij doen dat bijna de hele tijd :)

Soms splitsen ze zich op en gaan ze in twee kleine groepjes verder.

De slakkenplaag die ik had, is al stukken minder geworden :D
 
Jones zei:
Hoe is de inrichting van de bak (foto?)? Ze hebben verstopplaatsen nodig. Anders blijven ze druk rondzwemmen. Nou zijn het drukke beestjes, maar ze zouden wel af en toe een pauze moeten nemen.


Ik kan nog geen foto's maken.

Bak is goed ingericht voor ze.
Veel verstopplekken, hout, drijvers en planten enz.

9 van de 10x als ik naar de bak kijk, zie ik ze bijna allemaal wel druk doen :D
 
Miss-Poodle zei:
Ik weet dat corydoras dit drukke zwemgedrag weleens vertonen als ze nieuw in een bak zijn. Na een tijdje neemt dat drukke zwemgedrag af en gedragen ze zich 'normaal'.

Wellicht is dat met Botia's ook zo?

Ik denk dat het deels gewenning is, maar dat drukke gedrag zal er denk ik nooit helemaal uit gaan.
Vind ik ook niet erg hoor :)

Maar vroeg het me af of het dus normaal gedrag is van ze, dat drukke :)
 
Bij mij waren ze ook vrij magertjes toen ik ze net had...komt goed,maak in ieder geval niet de fout om nu veel te veel te gaan voeren omdat ze nog niet op gezond ogende dikte zijn...ze hebben veel stress gehad in de winkel en de weg daarnaartoe en ook naar jou bak...

Ze komen vanzelf wel op een gezond formaat...gewoon hetzelfde voedingspatroon aanhouden en na een week of 2 weken iets meer voeren mocht dat nodig zijn...eerst ff de boel tot rust laten komen.



Mtt.
 
soms gaan Botia's plat liggen op de bodem. Het lijkt of ze dood zijn maar dit is rustgedrag.
 
Botia zei:
soms gaan Botia's plat liggen op de bodem. Het lijkt of ze dood zijn maar dit is rustgedrag.

Ok�, goed om te weten.
 
mtt zei:
Bij mij waren ze ook vrij magertjes toen ik ze net had...komt goed,maak in ieder geval niet de fout om nu veel te veel te gaan voeren omdat ze nog niet op gezond ogende dikte zijn...ze hebben veel stress gehad in de winkel en de weg daarnaartoe en ook naar jou bak...

Ze komen vanzelf wel op een gezond formaat...gewoon hetzelfde voedingspatroon aanhouden en na een week of 2 weken iets meer voeren mocht dat nodig zijn...eerst ff de boel tot rust laten komen.



Mtt.

Ok� :)
 
Vanmiddag hebben ze duidelijk een rustpauze gehad :D

Grazend over de bodem en rustend op een steen of blad.

Er lijkt wat rust in te komen nu.

Er zijn er altijd wel een paar actief, maar ik kan natuurlijk niet zien of het steeds dezelfden zijn.
Persoonlijk denk ik van niet.
 

Terug
Bovenaan