bovenlaag zwemmers


P

Peter76

Guest
hallo allemaal,
ik zou nog graag een paar bovenlaag zwemmers willen in mijn bak die niet al te groot worden,max 8 cm.geen school vissen meer,die heb ik genoeg en ik zit ook bijna aan mijn max visbestand,ongeveer 213cm vis op moment en bak is 240 liter
iemand een tip wat voor soorten. huidig bestand is
15 kardinaal tetra
10 roodkop zalmen
6 potlood visjes
4 sidhimunkies
2 moderkruipers(slangskes)
2 algen eters
bedankt alvast voor hulp.
 
Dan ga je uit van 1 cm per liter maar soms lees je ook 1 cm vis gerelateerd aan de breedte van de bak;). In de meterbak heb ik zelf de Killisoort Dageti. Dat is ook wel een actieve vis verder. Maar persoonlijk zou ik niks hebben bijgeplaatst met zoveel vissen in de bak;).
 
Zou hier ook niet veel aan doen zijn potloodvisjes nannostomus soort?
Zoja die zwemmen toch bovenin
 
Potloodvissen zijn nannostomus beckfordi, je kan eventueel dat groepje uitbreiden.
 
Bij mij zitten die toch onder/midden. Zelden/nooit boven. Zo te lezen zet ik maar geen vissen meer bij. Al vind ik bak zo leeg.
 
Als je toch iets er bij wilt zetten zou ik er eerst iets uithalen. Eventueel is het een optie om de potloodvisjes te vervange door een koppel Diamantgoerami's, maar dan moet je natuurlijk een geschikte eigenaar vinden of ze terugbrengen naar de winkel.
 
(Onderstaande is niet alleen aan jou gericht maar in het algemeen)

Mensen willen vaak aan de absolute max zitten van wat kan en dan denk ik van waarom?

Het oogt niet alleen druk, maar je ziet ook vaak dat de vissen in dun bevolkte bakken beter uitgroeien en ook ouder worden.

Zo was ik ooit bij iemand met 3 Guppen, 2 Zwaardragers en 8 Corydoras aeneus "albino". In een vak van 100x50x50cm. Het viel niet alleen op dat de vissen extreem groot waren (Gup vrouwen van een cm of 9). Maar ze werden ook allemaal stokoud. Want 3 jaar later zwommen nog precies dezelfde vissen in die bak rond.

En dat zie je sowieso vaak bij dunbevolkte bakken dat alles het veel beter doet. Maar ik snap je wel, je hebt de fout gemaakt dat de laagverdeling krom is. Ik zou daarom ook liever een middenlaag bewoner omwisselen voor een oppervlakte vis. Nannostomus beckfordi weg, en dan Nannostomus eques (Bij winkels vaak nog Nannobrycon eques) er voor in de plaats. Zorg dan wel voor enige beschutting van drijfplanten.
 

Terug
Bovenaan