Wat is er nieuw

bovenrand juwel loshalen

bart125

Well-known member
Lid geworden
25 april 2020
Ik heb een juwel gekregen (200 liter)
deze bak heeft een kunststof bovenrand met tussensteun
heeft iemand deze rand er wel eens af gehaald?

ik wil hem eigenlijk omdraaien zodat de achterkant van de bak de voorkant wordt.
in verband met de krassen op het voorruit

Ik heb waarschijnlijk dezelfde bak als jij hebt. Toen ik hem in huis haalde was dit ook mijn eerste vraag. Ik heb flink getrokken aan die rand maar hij zit bij mij vrij stevig vast. Bovendien gebruik ik gewoon de standaard kap van Juwel met de Juwel verlichtingsarmatuur. Als ik de rand zou verwijderen past deze waarschijnlijk niet meer zo mooi of hij blijft niet zo netjes op zijn plek liggen.
Maar naar een helder antwoord op je vraag ben ik wel benieuwd. Ik verwacht dat het wel mogelijk moet zijn hoor. :petjeaf:

Ik heb een keer de bovenkant van een Juwel aquarium verwijderd, het leek ingewikkeld maar uiteindelijk zit die gewoon met wat kit vast. Je hebt dus een lang en dun mesje nodig waarmee je deze kunt doorsnijden en dan kun je hem er zo afhalen.

@Jaap. bedankt voor deze post
ze zitten dus toch steviger in de kit aan de bovenkant dan ik had gehoopt.

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen want het is niet de bedoeling om de rand te slopen
ik wil hem alleen draaien op de bak i.v.m. een paar krassen op het voorraam (aan de buienkant)
ga eens uitzoeken of het wegpolijsten van die krassen haalbaar is.

Mocht je die rand los kunnen aanschaffen zou ik dat overwegen. Je kunt dan met wat meer geweld de huidige rand verwijderen. Want zonder beschadigingen lijkt mij dit niet te doen.

De rand die ik toen verwijderd had was van een rio 125. Die was toen toch vrij gemakkelijk te verwijderen door aan de binnenzijde van het glas en de buitenzijde met een dun mesje de kit los te maken. Als ik echter het topic van Jaap zo lees dan kan het dus ook anders uitpakken want als de kit ook aan de bovenrand helemaal vast zit dan wordt het een heel ander verhaal. Wellicht dat het bij de grotere modellen anders zit? Of wellicht heeft het met bouwjaar te maken, die rio 125 van mij was al erg oud.

Is niet zo raar dat ze een kit rand liggen op de boven zijde glas wordt gedaan om vocht lekken richt buitzijde te voorkomen.
Zelf was ik zo slim :juggle: om mijn kap op de 250 er koud op te liggen niet zo handig dus want binnen een paar uur een paar vocht aan de buitzijde glas.😢
Boel maar er af gehaald en de bovenkant glas van een rups tek7 voorzien probleem opgelost🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan