Wat is er nieuw

Brainstormen mogelijkheden 75 liter Oase Styleline 85 (50x36x42)

aqua-life

Well-known member
Lid geworden
24 augustus 2007
Goedenavond allemaal,

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt. De Aquarium hobby wordt definitief herstart met de komst van een nieuw aquarium, een Oase Syleline 85. Volgens de advertenties met een afmeting van 50x36x42 cm, inhoud 75 liter. Ik denk dat ik netto misschien 60 a 65 liter ga overhouden. Ik zou graag met jullie willen brainstormen of de ideeën die ik heb reeël zijn, of dat ik teveel wil of teveel verschillende dingen wil. Dat is altijd mijn valkuil geweest.

Mijn plan is om er een "Aquascape-achtig" aquarium van te maken. Dus de nadruk moet liggen op de hardscape met mooie planten (niet te moeilijk), zodat je van een afstand mooi tegen het aquarium aan kijkt. Om van een afstand ook goed vissen te kunnen zien zwemmen, zoek ik iets met felle kleuren die kunnen afsteken tegen het groen van de planten of het grijs van stenen. Echter, ik vind het óóók altijd erg leuk als je van dichtbij gaat kijken dat je verrast wordt met iets dat van veraf niet altijd direct te zien is. "Oh kijk daar eens!"

Die combinatie is natuurlijk niet in 1 soort te vangen. Ik ben meerdere jaren van de hobby weg geweest, dus ben niet erg meer op de hoogte van alle mogelijkheden. Dat is allemaal wat weggezakt. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

De volgende opties heb ik voor mezelf genoteerd. Ik hoor graag jullie adviezen of dit wel of niet verstandig is en uiteraard ook andere suggesties zijn welkom!
Corydoras Habrosus
Trichopsis pumila
Vuur en/of Christal Red garnalen
Iets uit de Pseudomugil familie?
Epiplatys annulatus

Uiteraard niet allemaal tegelijk, maar ik zoek mogelijkheden en wellicht een combinatie?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan