Wat is er nieuw

Brandnetels Garnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik zat met een vraagje, was vorige week om garnaaltjes geweest naar een kweker. en die vertelde me toen dat bladeren van de brand netels zeer goed zijn voor alle soorten garnalen.

nu vertelde hij ook dat je dat gemakkelijk zelf kon doen.
S'morgens de blaadjes gaan plukken want overdag drogen ze op door de zon enzo.
en dan de blaadjes tussen 2 velletjes keukenpapier laten drogen en klaar!

Nu vroeg ik me af wat jullie mening hierover is en eventueel ervaring?
en volgens mij weten is het gelijk welke brandnetel of zijn er soorten in? (met bloemetjes en zonder)

Alvast heeel erg bedankt voor uw hulp!

Zelf plukken heb ik nog nooit gedaan maar heb wel van die brandnetelstix en daar zijn ze gek op.

Alleen de blaadjes plukken.
Let er wel op dat ze schoon zijn en niet bij zware industrie staan of een drukke weg en ook niet waar honden uitgelaten worden.
Goed laten drogen in de zon.
Bewaren in een doosje.( als ze toch niet goed droog zijn verschimmelen ze niet zo snel omdat het kan ademen)
En je kunt ze zo in de bak gooien.
Worden helemaal opgegeten.

is het dan beter dat ik zo'n stick bestel of ze zelf ga plukken maar dan heb ik wel kans dat ze niet 100 clean zijn?

Heb geen idee of er nu nog brandnetels staan eigenlijk maar er zal bij jou in de buurt vast toch wel een stukje`ongerepte natuur zijn 😉

Gewoon zelf plukken in een parkje of langs een beekje.

okee!
Dan kan ik mijn geld in Biomax Astaxanthin steken ipv brandnetel stickx

Klinkt duur 😉
Crusta Gran van Dennerle is een goed voertje en voor de kleintjes verkruimel je wat korreltjes ben je helemaal klaar wat hoofdvoer betreft.

o ik pluk ze gewoon uit de tuin (laat ik altijd een paar staan, ook voor de vlinders). alleen de jonge brandnetels. Even met handschoentje. Dan even onder heet water en dan prikt het niet meer. Dan doe ik ze zo in de bak

Ik pluk ze ook wel eens zelf. Maar spoel ze altijd wel goed af voordat ik ze laat drogen. Dat doe ik trouwens in een boek.

ik heb ze onlangs via het internet besteld, voor een paar euro heb je al een zak waar je jaren plezier aan hebt.

ja ik zou ze eventueel ook zelf plukken maar die zal je nu op het moment niet vinden denk ik? die zijn nu toch allemaal verdwenen?

Wat je ook kunt doen is:

-pluk wat brandnetelblaadjes
-spoel ze goed af
-kook ze een minuutje
-vermaal ze met een vijzel/blender
-doe er wat steentjes in (zodat ze uiteindelijk naar de bodem zinken, en neem een kleur grind dat je ook al op je bodem hebt liggen, anders komen er allemaal kleuren door elkaar op je bodem!)
-knijp er blokjes van (1x1x1 ofzo, maakt niet echt veel uit)
-leg ze op een (keuken)papiertje
-leg het keukenpapiertje met de blokjes brandnetel op de verwarming.
-laat ze drogen tot dat ze helemaal droog zijn
-nu kun je ze als voerblokjes voeren aan je vissen! 🙂

P.S. Het kan natuurlijk met alle soorten groenten. Je kunt ook een groentenmix maken. Mijn vissen vinden het erg lekker 🙂

Succes! 😉

Mvg Blub

Dat wordt lang zoeken als je ze nu wilt plukken.Je hebt ook brandnetel thee. Zit zijn losse blaadjes, voor 2-4 euro heb je een hele zak. Ik doe er erg lang mee.

alexanderketels zei:
ik heb ze onlangs via het internet besteld, voor een paar euro heb je al een zak waar je jaren plezier aan hebt.

Waar heb jij ze besteld en kan ik wat blaadjes anders van je overnemen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan