Wat is er nieuw

Braziliaanse klimop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pescado
  • Startdatum Startdatum
P

Pescado

Guest
Beste mensen,

Vorige keer ben ik hier ook super geholpen, nogmaals dan daarvoor! Nu hebben we weer een probleempje: onze Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala) staat nu twee weken in het aquarium, maar deze krijgt nu bruine randjes op de bladeren en sommige sterven af, wat kan er aan de hand zijn? Er ligt een voedingsbodem en filterzand van HS aqua in, daarnaast ververs ik het water 1x in de twee weken en voegen we daarbij profito en easycarbo toe van easylife.

Alvast weer super bedankt!!!

Bijlagen

• 20210627_141855.jpg
    20210627_141855.jpg
    213.1 KB · Weergaven: 175
  • 20210627_141909.jpg
    20210627_141909.jpg
    108 KB · Weergaven: 140
  • 20210627_141928.jpg
    20210627_141928.jpg
    105.8 KB · Weergaven: 138
Easycarbo is een antialgenmiddel en geen plantenvoeding dus daar kun je beter mee stoppen want het voegt letterlijk niks toe

Easycarbo is een antialgenmiddel en geen plantenvoeding dus daar kun je beter mee stoppen want het voegt letterlijk niks toe
Het kan wel wat doen in bakken met weinig licht. Hier een stukje van Cornelius:

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.

Thnx voor je tip! Maar heeft iemand ook nog iets wat ik kan doen voor de plant?

Beste mensen,

Vorige keer ben ik hier ook super geholpen, nogmaals dan daarvoor! Nu hebben we weer een probleempje: onze Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala) staat nu twee weken in het aquarium, maar deze krijgt nu bruine randjes op de bladeren en sommige sterven af, wat kan er aan de hand zijn? Er ligt een voedingsbodem en filterzand van HS aqua in, daarnaast ververs ik het water 1x in de twee weken en voegen we daarbij profito en easycarbo toe van easylife.

Alvast weer super bedankt!!!
Eigenlijk zouden we wat waterwaarden moeten weten. Hydrocotyle leucocephala is een plant die van stikstof houdt, eigenlijk in voedselrijk water moet staan. Het is een gemakkelijke plant die eigenlijk in alle situaties wel wil groeien. Maar een goede voeding is dus van belang. En CO2 willen ze ook wel.

Sorry de waterwaardes weet ik niet precies, het is gewoon leidingwater met die voeding en co2 erbij, maarja dat kan erg verschillen natuurlijk

Sorry de waterwaardes weet ik niet precies, het is gewoon leidingwater met die voeding en co2 erbij, maarja dat kan erg verschillen natuurlijk
Sorry als ik wat cru overkom, maar hoe wil je nou weten wat je aan het doen bent als je niks meet?, je kan niet zomaar ongelimiteerd "op goed geluk" je bak volplempen met plantenvoeding en dan maar kijken hoe het uitpakt, de kans dat je problemen dan veel groter worden is aanzienlijk.
Anyway: investeer in een goed druppeltestkoffer (koop nou geen strips want die wijken meer dan 50% af) (ook die jbl-app is waardeloos want die werkt ook met strips en dan heb je ook nog met aflezen via de app met lichtinval te maken dus die afwijking is nog meer dan 50%)

Nee hoor je zegt gwn waar t op staat, daar houd ik van🙃. Maar sorry die heb ik niet😬, maar ik kan dus vrij weinig zonder de waterwaardes te meten?

Zonder waterwaarden is het lastig om te bepalen waar je een tekort aan kan hebben.

Als je weet wat je tekort komt kun je dat aanvullen tot de gewenste dosering, simpeler word het niet

Oke dan ga ik kijken wat ik kan doen, in iedergeval alvast super bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan