Wat is er nieuw

Brian's aqua. (BrianVm)

BrianVm

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Hello mede forumleden.

Hierbij ga ik zelf ook foto album bij houden. Altijd wel leuk denk ik.

Begonnen met de superfish 100. Tegen dat deze nog niet 100% draaiende was kregen we van vrienden een aanbod om de juwel rio 180 van hen over te nemen.
Dusja van een beginnend hobby naar gelijk 2 aquas 🙈
In iedergeval hebben we serieus wat kuiswerk gehad aan de juwel. Zal deze fotos ook laten zien 🙂

De superfish 100:
IMG20230126204206.jpg

De juwel rio 180:
IMG20230206104501.jpg

Altijd leuk om de ontwikkelingen bij te houden. Leuke start zo voor beide aqua's 👍

Hoe de juwel eruit zag bij ophaling :

IMG20230203161543.jpg

IMG20230203161549.jpg

IMG20230203161604.jpg

Die is puur opgeknapt 👍

Dat is een hele verandering zeg en veel plezier met de bakken.

Veel plezier met je nieuwe bakken, let op dat je met zo'n licht blauwe achtergrond elk stukje alg duidelijk zal zien. Een van de redenen dat ik voor zwarte folie kies.

Veel plezier met je nieuwe bakken, let op dat je met zo'n licht blauwe achtergrond elk stukje alg duidelijk zal zien. Een van de redenen dat ik voor zwarte folie kies.
Ja ondertussen is die bak verplaatst naar een andere hoek van de kamer (witte achtergrond) en staat de juwel rio met een poster dus op die plek 🙂

Iemand een idee welke lampen dit kunnen zijn? Zaten er bij, naar mijn gevoel worden deze nogal vrij warm en weet niet goed of ze goed zijn qua licht..

Bijlagen

• IMG20230209194925.jpg
    IMG20230209194925.jpg
    75.8 KB · Weergaven: 73
  • IMG20230209195941.jpg
    IMG20230209195941.jpg
    162.3 KB · Weergaven: 69
Staat er niets op de lamp? Wattage of kleur?

Zijn misschien gewoon in de bouwmarkt gekocht als vervanging.. T5 of T8? T5 zijn dunnere lampen.
volgens mij passen de Dennerle TL lampen ook in Juwel.

Zijn misschien gewoon in de bouwmarkt gekocht als vervanging.. T5 of T8? T5 zijn dunnere lampen.
volgens mij passen de Dennerle TL lampen ook in Juwel.
Mmmh mss best dat ik me andere aankoop?

Zijn het dunne buizen? Of de dikkere, oude T8 buizen?

Oei ik lees hier al dat ze stoppen met tl, best investeren in led?

Investeren in LED? Tja, dat is een keuze, maar besef wel als je goede LED wil, die je kunt dimmen, dat je behoorlijk in de buidel moet tasten voor kwaliteit verlichting.

Investeren in LED? Tja, dat is een keuze, maar besef wel als je goede LED wil, die je kunt dimmen, dat je behoorlijk in de buidel moet tasten voor kwaliteit verlichting.
Mmmh... Tl nog steeds goed dus? Wil nu even niet meer overdrijven in uitgaven want heb me net bezig gehouden met deze 2 aquas..

TL wil best nog. Ze zijn nog wel te koop Inderdaad, tot de voorraad op is. En hoeveel voorraad er is dat weet alleen de leverancier natuurlijk.

TL wil best nog. Ze zijn nog wel te koop Inderdaad, tot de voorraad op is. En hoeveel voorraad er is dat weet alleen de leverancier natuurlijk.
Oei.. ik heb de rio 180, dus kost me voor de duurdere set al meteen 250 euro..

Oei.. ik heb de rio 180, dus kost me voor de duurdere set al meteen 250 euro..

Een Fluval Plant Led voor een bak van een meter lang kost +/- 200 Euro, maar dan heb je wel meteen een top product te pakken. Makkelijk te vinden op YouTube, succes er mee 👍

Iemand dat ook fosfaat en dergelijke toevoegt wanneer nodig? Ben zelf ook begonnen met de plantenvoeding maar fosfaat lijkt niet erg te gaan stijgen of te veranderen in mijn Superfish 100L bak.
Op foto zie je dat ik aan het opschrijven ben heb zelfs indruk dat na toevoegen van fosfaat ik nog minder meet met volgend resultaat. Mits dit allemaal nieuw voor me is weet ik dus totaal niet wat hier de bedoeling van is.

Bijlagen

• IMG20230216140555.jpg
    IMG20230216140555.jpg
    99.4 KB · Weergaven: 48
Welke vorm van fosfaat gebruik je dan? Is dat fosfo of is dat een stockoplossing?
Wat voor bodem heb je in je bak?

Welke vorm van fosfaat gebruik je dan? Is dat fosfo of is dat een stockoplossing?
Wat voor bodem heb je in je bak?
Stockoplossing qua grond weet ik niet goed, hebben ze me gegeven bij aankoop van alles.

Bijlagen

• IMG20230125204309.jpg
    IMG20230125204309.jpg
    202.1 KB · Weergaven: 52
Hoi @BrianVm

Met stockoplossing bedoelt John of je met poeder en water een oplossing maakt om bijvoorbeeld het fosfaat ppm/mg per liter te verhogen of kant en klare fosfaat in een flesje hebt gekocht.

Hoi @BrianVm

Met stockoplossing bedoelt John of je met poeder en water een oplossing maakt om bijvoorbeeld het fosfaat ppm/mg per liter te verhogen of kant en klare fosfaat in een flesje hebt gekocht.
Ja met poeder en water van aquabemesting 😁

Het kan aan mij liggen maar nu schrijf je weer K2So4 maar dat is geen fosfaat. Heb je nou dan de kaliumsulfaat of de kaliumfosfaat?

Het kan aan mij liggen maar nu schrijf je weer K2So4 maar dat is geen fosfaat. Heb je nou dan de kaliumsulfaat of de kaliumfosfaat?
Er staat toch k2so4 bij? Of ben ik nu helemaal verkeerd 🙈

Heb je nou dan de kaliumsulfaat of de kaliumfosfaat?
Brian, als je het laatste niet in huis hebt dan zou ik je aanraden bij de LFS even bijvoorbeeld een flesje EasyLife Fosfo te gaan halen om het fosfaat gehalte met het nitraat gehalte in de goede verhouding te krijgen in je aquariumwater.

Vertel of plaats een foto nog ff van de plantenvoeding die je hebt.

*edit*
Zie Tenso cocktail. Dus dat is plantenvoeding,

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan