brokaat barbeel zit vast!!!


M

Marrie98

Guest
Mijn domme brokaat barbeel schrok en dook toen in een gat in ene rots waar hij niet in past.
Hij zit muurvast!
Ik probeerde hem terug te duwen maar ben bang dat ik zijn rug breek en vooruit kan ook niet!!
Wat moet ik doen? Hij kan namelijk niet ademen want hij zit vast bij zijn kieuwen.
 
Zit ie ook met de bovenkant van zijn hoof vast!?
Anders kan je de steen misschien splijten.
Ik zou de steen trouwens sowieso weg doen!
 
Zo zit hij vast:
JgZgGKR1ftnk19uGabkwYPqSt3bNpBfj.jpeg

Ik vind het heel vreemd, het lijkt net of als hij zijn rugvin inklapt gewoon door kan zwemmen en dat achteruit makkelijk kan, maar ik krijg hem niet achteruit.
 
Blijf op zijn achterste tikken,dan gaat ie er mss van de stress wel uit
Lukt dat niet, kan je mss de steen boven water halen en kijken of ie echt oer vast zit
Is dat niet het geval kan je mss heel voorzichtig de steen splijten
 
Zal proberen of ik hem er uit kan tikken.
Ben wel bang dat ik hem pijn doe, maar ja in ene steen zitten is ook erg pijnlijk.
 
Was geen slimme actie. Uit stress is hij gaan wringen, nu is zijn rugvin er af :(
Hij zit echt muurvast heb bovenwater gekeken. Denk dat ik hem toch moet afmaken. Zinder rugvin kan hij niet zwemmen en ik krijg hem er echt niet meer uit :( sorry visje.
 
:O :(
Sorry!
Ik zei dat je hem moest tikken :(
Ik zou hem nu afmaken ja...
Dat is geen leven meer :(
En die steen gelijk in de prullenbak flikkeren!!! :mad:
 
Geeft niets hoor,
(Om eerlijk te zijn was ik al aan kijken wat ik met deze visjes aan moet want ze zijn iets te groot in verhouding met de rest en dat ziet er niet echt uit)
De steen heb ik weg gegooid en het visje begraven in de tuin.
 
R.i.p kleine dondersteen ga je missen.
(Had al iemand gevonden die ze wilde hebben moet haar helaas teleurstellen. Had 3 vrouwtjes en 2 mannetjes beloofd, nu krijgt ze 2 vrouwen en 2 mannen.)
 
Zulke stenen horen daar ook niet. Kalk.
Wel in een Malawibak.
 
Heb de stenen getest, ze bestaan niet uit kalk ;)
 
Wel steen, maar ze reageerden niet...
 
Ik heb ook van die witte die ze wel maansteen noemen.
Of dat kalk is weet ik ook niet.
Nog nooit getest moet ik zeggen.
 
He damn.
Maar merk nog niks aan de waterwaardes. Ik kijk het wel even aan. Heb gene zin om alweer nieuwe stenen te moeten kopen.
 
Zonder rugvin kan ie nog prima zwemmen. Ik zou gewoon proberen door iets harder te duwen. Eerst kijken welke kant de smalste is, en dan die kan op duwen. Als je hem eruit krijgt herstelt ie wellicht nog.
Bij de rug duwen of anders aan de staartbasis. Niet trekken!
 
Lees bovenstaande berichten ;)
Het visjes is helaas overleden :(
 
Helaas wel... :(
Vind zelf niet dat een vis zonder rugvin kan leven, maar dat is mijn mening ;)
 

Terug
Bovenaan