bruin alg en witte sliertjes


ewoon je enigzins schikken met het feit dat planten het niet zo goed doen en algen ontstaan. Als je dit niet kunt los laten word het erg frustrerend
Ja frustrerend vind ik het zeker. Ik ga er even over nadenken want ik weet niet of ik dat kan loslaten als enorme perfectionist. Maar ik heb de vissen natuurlijk niet aangeschaft om ze een paar maanden later een ander huis te geven. Daarover voel ik me best schuldig... ik denk er even goed over na.
 
Tja dat is vervelend als je perfectionist ben :D

Misschien is bare bottom een optie voor je. Moet je even googlen bare bottom fancy goldfish. Zie je ook hele mooie minimalistische aquariums. Dit is veel makkelijker te onderhouden/poetsen. Zul je wel nog een extern filter erbij moeten doen.

Bedenk ook dat algen vooral groene je vissen erg op prijs stellen. 24 uur per dag eten voor ze. Sommige houders willen juist groen water omdat de sluiers dan erg goed groeien. Misschien trachten je perfectionistische aard om te draaien naar de groei van je vissen. Zijn ook vele houders die zich daar op richten. Google grooming fancy fish.
 
Ahh oké bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen.
Wat ik me wel meteen afvraag, vinden sluierstaarten dat wel fijn zo’n bare bottom tank? Ze kunnen het helaas niet vertellen:D
Maar wellicht is er wat bekend over hun gedrag oid.
 
Ik heb er al van alles over gelezen, goede site! Ik ga er goed over nadenken.
 
Ik gebruik ook de sponzen van Juwel, dus een witte dunne voor de grove deeltjes, een koolstoffilter, een groene voor nitraat en nog een blauwe voor de fijne deeltjes.

Dus alleen maar mechanisch. biologisch heb je niet. doosje of zakje met siporax rolletjes. Blauw is voor grof , hou je wit over, kool en groen er uit, doosje of zak erin.
 
Zag je post dat je de sluiers aanbied. Is erg moeilijk om sluiers te voorzien van nieuw huisje/eigenaar. Als je iemand ken met een grote vijver zou dit ook een goede optie zijn. Kunnen in een grote vijver. Niet in de natuur droppen hoor . Iemand met vijver weet verder hoe dit in zijn werk gaat. Moeten over wennen aan tempratuur.

Succes
 
Zag je post dat je de sluiers aanbied. Is erg moeilijk om sluiers te voorzien van nieuw huisje/eigenaar. Als je iemand ken met een grote vijver zou dit ook een goede optie zijn. Kunnen in een grote vijver. Niet in de natuur droppen hoor . Iemand met vijver weet verder hoe dit in zijn werk gaat. Moeten over wennen aan tempratuur.

Succes
Klopt! Ik zoek een goed huisje voor ze dus doe ze niet zomaar weg aan iemand of in de natuur. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen
 
Snap ik. Maar wist niet of jij wist dat ze in vijver kunnen Dit is wellicht een makkelijker optie om ze een goed huisje te geven. Dan weet je dit tenminste. wellicht weet je iemand met een vijver. Misschien iemand met koi vijver dat maakt verder niet uit.
 
Ik wist idd niet dat ze bij kois in de vijver konden! Bedankt voor de tip :)
 

Terug
Bovenaan