A
Anagorn
Guest
Hallo allemaal,
In mijn bak ervaar ik momenteel wat problemen met bruin en blauw alg.
Tot vorige week was mijn verlichting niet in orde (chinese ledstrips, niet aan te raden) en heb ik nieuwe verlichting aangeschaft (AQUATLANTIS EASY LED)
Doordat mijn verlichting waarschijnlijk niet goed was heb ik (naar mijn idee) de bruin alg opgelopen.
In een poging alle bruin alg te verwijderen heb ik veel van mijn substraat omgewoeld, wat waarschijnlijk oorzaak is van de blauw alg.
De vraag is nu: hoe kan ik het beste van deze twee algen afkomen?
Mijn lichtplan is als volgt:
7:00 Rood licht van RGB Ledstrip start
9:00 Aquatlantis aan op 90% (gedurende de dag ongeveer 30% RGB verlichting)
18:00 Aquatlantis uit
18:00 Blauw licht van RGB ledstrip start
22:30 Blauw licht gaat uit
Verder maak ik gebruik van de EI index methode en heb ik mijn PH ingesteld op 6.9 (Dennerle PH Controller)
Graag hoor ik jullie tips en aanmerkingen op mijn waarden (zowel van het lichtplan als PH)!
In mijn bak ervaar ik momenteel wat problemen met bruin en blauw alg.
Tot vorige week was mijn verlichting niet in orde (chinese ledstrips, niet aan te raden) en heb ik nieuwe verlichting aangeschaft (AQUATLANTIS EASY LED)
Doordat mijn verlichting waarschijnlijk niet goed was heb ik (naar mijn idee) de bruin alg opgelopen.
In een poging alle bruin alg te verwijderen heb ik veel van mijn substraat omgewoeld, wat waarschijnlijk oorzaak is van de blauw alg.
De vraag is nu: hoe kan ik het beste van deze twee algen afkomen?
Mijn lichtplan is als volgt:
7:00 Rood licht van RGB Ledstrip start
9:00 Aquatlantis aan op 90% (gedurende de dag ongeveer 30% RGB verlichting)
18:00 Aquatlantis uit
18:00 Blauw licht van RGB ledstrip start
22:30 Blauw licht gaat uit
Verder maak ik gebruik van de EI index methode en heb ik mijn PH ingesteld op 6.9 (Dennerle PH Controller)
Graag hoor ik jullie tips en aanmerkingen op mijn waarden (zowel van het lichtplan als PH)!