Wat is er nieuw

Bruine Alg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sen

Guest
hallo,
Kan er iemand mij uitleggen wat dit is op mijn steen in de aquarium? En hoe ik dit kan vermijden? Is het soms bruine alg ofzo?
Nieuw gekocht was deze steen proper maar nu lijkt het wel vuil..😱
Danku

IMG_6322.JPG

Dit komt vaker voor bij stenen, een ideaal oppervlakte om algen vast te houden, en daar je zegt dat de steen net is geplaatst zal deze zich nog niet hebben volgezogen met rijk aquariumwater, je kan dit gewoon met een borsteltje eraf boenen, eventueel daarna met EasyCarbo inwrijven.

• Leuk
Waarderingen: Sen
Lijkt mij niets bijzonders, alggroei op een steen is zowat onvermijdelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat er bakken bestaan waarvan de ruiten altijd alg-vrij zijn.

Om de zoveel tijd de steen er even uithalen en afschrobben onder warm water. Eventueel in laten trekken met easycarbo.

Overigens vind ik een bealgde steen juist mooier en natuurlijker, maar over smaak valt niet te twisten😉

Edit: Ton was me net voor😉

• Leuk
Waarderingen: Sen
Ik weet niet precies wat het is maar ik heb er ook last van. bij mij komt het zelfs op het blad. ik vind deze vraag wel interessant dus ik blijf deze topic volgen 🙂

Volgen mag natuurlijk matthijs, of anders een eigen topic aanmaken in "Algen", elke bak is tenslotte anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan