Bruine alg

Als 1e vermoed ik dat er te weinig stroming aanwezig is om de CO2 overal in de bak te krijgen.
En zie een dropchecker die in mijn optiek te donker van kleur is.

Dus adviseer ik je CO2 op orde te brengen. Dwz zorgen dat als het licht aangaat je een licht groene dropchecker hebt.

Wat voor stenen heb je erin liggen? en wat is dat voor bodem?

Je zit imo goed wat betreft een CO2 probleem :thumbs:

Maar CO2 langzaam instellen doe je in de regel voor het welzijn van je vissen. Voor de plant is het efficienter om direct naar de beoogde waarde te gaan.

Dit komt omdat de plant een enzym moet gaan aanmaken om de CO2 moleculen te verwerken. En daar heeft een plant gemiddeld 3 weken voor nodig (!)
Als telkens de ppm CO2 veranderd gaat de plant zich elke keer aanpassen aan de aanwezige CO2. Dat doet de plant elke keer als er fluctuaties/ veranderingen
gaan plaatsvinden. Dit staat ookwel bekend als 'onstabiele CO2'. En onstabiele CO2 geeft bijna altijd plantproblemen en/of alg..
Helemaal mee eens. Bedankt voor de theoretische back up. Men zegt ook dat je beter goed van start kan gaan. De hele mik mak ineenkeer. co2,licht voeding. ipv om beurten aanschaffen. Echter ben ik er ook zo één die van tijd tot tijd weer een upgrade koopt. Beter een stabiele omgeving dat een omgeving die stapje voor stapje ideaal probeert te maken om wat je voor ogen hebt.
 
Terug
Bovenaan