Bruine algen verwijderen tussen raam en grind voorkant


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
beste,

Ik heb een klein beetje last van bruine alg, dit ivm opstarten nieuwe bak.
Het zit voornamelijk aan de voorkant tussen het glas en het grind.
Ik gebruik alleen grind als bodem, maar hoe kan ik dit het makkelijkst verwijderen, ik vraag dit omdat ik vlak langs het glas veel bodem bedekkers heb staan en als ik daar dan ga woelen in het grind ben ik bang dat ze los laten.
Het valt toch al niet mee om een mooi tapijtje te kweken.
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor.

Mvg,

Erik
 
Met een (oud) bankpasje of een dergelijke de alg naar beneden duwen langs de ruit, de bacteriën in de bodem lossen deze vervuiling wel weer op.
 
Zelf heb ik een brede rand onderlangs mijn aquarium, zodat je niet tegen het grind/zand aankijkt.

De meeste standaard aquariums hebben dit standaard, misschien heb je het grind iets te hoog aan de voorkant?
 
Zelf heb ik een brede rand onderlangs mijn aquarium, zodat je niet tegen het grind/zand aankijkt.

De meeste standaard aquariums hebben dit standaard, misschien heb je het grind iets te hoog aan de voorkant?


Hebben ze niet. hooguit 4 cm. als je daar al dikker gaat ,ontkom je daar niet aan.
 
Zoals Ton zei, met een bankpasje, klantenkaart of iets dergelijks.
Begin boven het grind/zand met het pasje onder een hoek op de ruit. Je veegt dan de alg van de ruit.

Pasje niet weer omhoog trekken langs de ruit, dan loop je de kans dat je krassen trekt.
 

Terug
Bovenaan