Wat is er nieuw

Bruine stippen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AutoGeak
  • Startdatum Startdatum
A

AutoGeak

Guest
Hallo allemaal

4 weken geleden ben ik helemaal opnieuw begonnen met mijn bak (Vision 180) en ik zie sinds een tijdje allemaal bruine stippen op mijn planten het lijkt op een soort van poep maar aangezien de hoeveelheid en het feit dat ik maar 8 kardinaal tetra's heb en 5 guppy's lijkt dat me erg onwaarschijnlijk nu is mijn vraag wat is dit en wat kan ik er tegen doen?

ook zit er op mijn spiderwood een soort van wit slijm (2 weken in het water)volgems mij heb ik gelezen dat dit niet schadelijk is en het vanzelf weer weg gaat maar weet het niet meer zeker dus krijg daar graag een bevestiging van

Foto's
http://imgur.com/a/VxgPB

Dat schimmel gaat na verloop van tijd weer weg inderdaad.
Dacht ff aan iets van bruinalg maar is het toch niet zo op de foto te zien,krijg je het zo van het blad af met je vinger?

Dankje voor je snelle reactie
als ik thuis ben zal ik dat eventjes proberen

Schimmels?
Als hout in het aquarium wordt geplaatst, kunnen zich schimmels voordoen.

Deze kunnen 2 redenen hebben :
Het hout dat werd gebruikt is niet geschikt voor een aquarium, maar is terrariumhout. Dit hout moet worden verwijderd.
Als je het hout dat hier werd besproken gebruikt kunnen zich ook �schimmels� voordoen :!!!! ze worden veroorzaakt door bacteri�n !!!!!die in het kienhout zaten. Die bacteri�n stellen - doordat ze in aanraking komen met zuurstof - een afbraakproces in werking dat als restproduct een olieachtige stof afgeeft en dit ziet er als een witte, slijmachtige laag uit. Deze gaat vanzelf weer weg.

Houdbaarheid
Het hout zal uiteindelijk rotten en dat geeft veel afvalstoffen in het aquariumwater.

Na een periode van 4 � 6 jaar is het hout wel versleten. Bij sommige stukken hout zal dit al sneller zijn. Hou het goed in het oog. Rottend hout geeft namelijk veel zwerfvuil doordat kleine deeltjes loskomen en ronddwarrelen of op de bodem blijven liggen.

Ik had in mijn bak ook een gelijkaardig stuk hout, de zelfde witte schimmel wou maar niet weg gaan, zelfs niet na handmatig verwijderen, het kwam gewoon altijd terug. Na een maand heb ik het stuk hout maar weg gedaan, het stonk ook verschrikkelijk hard. Mischien heb ik te snel gehandeld, maar ik was het echt beu 😛

Het is inderdaad een bekend gegeven dat als je dat schimmel handmatig verwijderd het net zo hard terugkomt.
Zoals wel meer dingen bij het houden van een aquarium: geduld, geduld, geduld 🙂

~ Ivo

Heb net 10x Corydoras julii - Luipaard Pantsermeerval gekocht en die zijn druk aan het knabbelen aan het slijm is dit schadelijk voor ze?

Kom net terug van me werk en hoop maar niet dat het kwaat kan want ze zijn aardig bezig geweest het is bijna helemaal weg nu... 🙁

Om problemen van je planten te verminderen is voldoende plantenvoeding geven en CO2
Dan zal de bruine aanslag/slijm vanzelf weggaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan