Wat is er nieuw

Bucephalandra mini mini

jeevandewee

Well-known member
Lid geworden
9 juni 2020
Leeftijd
59
Ik ben op zoek naar een hele kleine Bucephandra soort voor het opvullen van enkele plekken in mijn ANAC 2021 scape (36l bakje).
Iemand suggesties?

M.v.g.,

Joachim

Normale is prima. Groeit héél sloom, en als je dan toch denkt dat het te groot wordt (gaat maanden over heen), kan je altijd de grootste bladeren wegsnoeien. Vanuit ervaring gesproken met kleurvariatie deep purple

Deze zijn vrij makkelijk te verkrijgen:
Bucephalandra Mini Coin
Bucephalandra Catherineae Super Mini
Bucephalandra 'wavy green'
Bucephalandra 'Mini Needle Leaf'

Normale is prima. Groeit héél sloom, en als je dan toch denkt dat het te groot wordt (gaat maanden over heen), kan je altijd de grootste bladeren wegsnoeien. Vanuit ervaring gesproken met kleurvariatie deep purple
Bedankt maar is echt te groot.

Deze zijn vrij makkelijk te verkrijgen:
Bucephalandra Mini Coin
Bucephalandra Catherineae Super Mini
Bucephalandra 'wavy green'
Bucephalandra 'Mini Needle Leaf'
Bedankt. Mini Coin had ik op het oog, maar was uitverkocht op de sites die ik tegenkwam.

Minicoin is prachtig. Geeft hier ook regelmatig bloemen maar dan moet de plant redelijk hoog en goed in het licht staan. Toch is deze niet zo mini als bijv. de Bucephalandra sp. "Mini Catherinae". Hiervan heb ik ruim een jaar geleden 2 stuks geplant onder co² en nu zijn ze ongeveer verdubbeld, groeit echt zeer traag en het blad blijft mooi klein. Blad is wel langwerpig, een beetje gekarteld en zeer donker. Je moet er van houden.
De planten groeien in rotsspleten net boven de bodem en staan half in het licht
Hieronder de foto's van de mini catharina.
20210729_223930.jpg

20210729_223828.jpg

Goed om te weten.
Prachtige buce!

• Leuk
Waarderingen: Joff
Blijft die blauwe glans @LalaLaraSophie ? Nice. Ik ken m wel van overgang van de bovenwater naar onderwaterconversie bij sommige planten maar dan verdwijnt het altijd.
Dat bloeien is echt zo mooie eigenschap.
Mijn minicoin heeft er ook één geschoten.

20210730_132037.jpg

Angel tears is ook een mooie Bucephalandra

• Leuk
Blijft die blauwe glans @LalaLaraSophie ? Nice. Ik ken m wel van overgang van de bovenwater naar onderwaterconversie bij sommige planten maar dan verdwijnt het altijd.
Dat bloeien is echt zo mooie eigenschap.
Mijn minicoin heeft er ook één geschoten.

Bekijk bijlage 329096
Je hebt wel aardig wat licht nodig en co2 volgens mij; ik heb die nog uit een vorige setup en daar had ik het een stuk minder. Nu staat ie al een jaar bijna in deze bak en geruime tijd al met die blauwe gloed idd.

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan