Wat is er nieuw

Buikwaterzucht?

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hey allemaal, nadat ik even geleden planaria in mijn kleine aquarium heb gevonden, zie ik nu in mijn grotere bak een Rasbora galaxy met iets dat lijkt op buikwaterzucht? Het visje ziet er echt niet goed uit.. ik vroeg mij af of dit te behandelen en of het ook gevaarlijk kan zijn voor mijn andere vissen. Ik zag staan dat het kan liggen aan een slechte waterkwaliteit, maar ik doe netjes iedere week onderhoud waarbij een 50% waterwissel
20220531_114234.jpg

Ik kan niet goed zien of de schubben uitstaan maar buikwaterzucht is in de regel niet te behandelen.

Ik kan niet goed zien of de schubben uitstaan maar buikwaterzucht is in de regel niet te behandelen.
Lichtelijk en de buik is vrij dik. Het lijkt er ook op alsof hij moeite krijgt met horizontaal in het water blijven. Kan dit ook gevolgen hebben voor mijn andere vissen?

Ik heb de ervaring dat het niet snel besmettelijk is. De besmettelije variant is vis TBC dacht ik maar zover ik weet komt dat zelden voor en dat is ook mijn ervaring.

Is die vis dik? Ik weet niet hoe ze er normaal uit zien. Zie je wat uit poepgaatje steken, iets raars eruit komen. Kijk ook even bij andere vissen. Kijk goed naar kleur ontlasting, witte draden?

Google eens camelanus.

dank u!

Is die vis dik? Ik weet niet hoe ze er normaal uit zien. Zie je wat uit poepgaatje steken, iets raars eruit komen. Kijk ook even bij andere vissen. Kijk goed naar kleur ontlasting, witte draden?

Google eens camelanus.
Ja hij is vrij "opgezet" en de schubben lijken wat ruw. De ontlasting is donker en ik zie daar verder niks aan. De andere vissen zijn allemaal gewoon slank en in prima conditie

Zoals @jessicapilon al aangeeft is buikwaterzucht meestal het begin van het einde. Besmettelijke vorm is kans erg klein maar niet uit te sluiten dat ga je vanzelf zien.

"dikke" vissen kan wat meerdere opties zijn. Interne wormen maar kan ook iets mis zijn met interne organen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan