Wat is er nieuw

Buine bladeren + gaten Marsilea hirsuta

globe80

Member
Lid geworden
4 maart 2009
Hallo,

Mijn nieuwe bak, Star 120, draait inmiddels nu zo'n 6 weken en de planten groeien goed. Zeker de Marsilea hirsuta groeit als kool. (begint al redelijk de bodem te overwoekeren)

Alleen zie ik de afgelopen tijd dat er veel bruine plekken en, op sommige bladeren, gaten ontstaan. (Ook nog wat restanten alg van de opstart, maar dit is al redelijk aan het wegtrekken)

globe80_klavertje_vier.jpg

Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen? (voedingstekort of gebrek aan verlichting)

De bak is voorzien van Co2,als plantenvoeding gebruik ik op dit moment CSM+B, Profito, easycarbo en Nitro.

Ph: 6.7
Kh: 4.5
Po3: 0.1
Temp: ~23C

Alle hulp is welkom 🙂

Globe

Weet je toevallig ook je NO3 en Fe?

~ Ivo

Je po4 ia als dat 0.1 ia al te laag. je gebruikt ook co2 dus de planten willen graag groeien maar worden nu geremd.
Ik zou naast de plantenvoeding en de no3 ook po4 toevoegen dus.
Het bruine lijkt mij bijna wel de opstartalg toe als ik het zo op de foto bekijk.
Als je co2 gebruikt is eigenlijk carbo niet nodig omdat dit meer een vervanger voor de co2 is.

Heb je ook een totaalfoto van de bak misschien??

Ik zou nog wel willen weten welke verlichting erop staat en hoe lang die brandt.
0,1 PO4 hoeft niet te weinig te zijn (kans is wel aanzienlijk) en dat er CO2 gebruikt op de bak draait wilt ook niet zeggen dat de planten willen groeien, want dat wordt getriggerd door licht.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan