Wat is er nieuw

Buiten bak 60cm

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
26
Ik heb wat vraagjes;

Ik heb nu een 60x30x30 bak over. En zo op de eerste mooie vrije dag van 2014 vroeg ik mij af of het mogelijk was om zo'n bak buiten te houden.

Kan dat ivm kleine opp. en geen isolatie (boven de grond is anders dan onder de grond neem ik aan) en zonder kap?

Waar moet zo'n bak staan? Denk dan aan wanneer zon?

Wat er in moet komen weet ik nog niet 😛.
Misschien een danio soortje? Of een levendbarend visje.
Of garnaaltjes?

Het wordt ook geen ''mooie'' bak. Veel stenen en planten. Zodat jonge vissen veiliger zijn voor de ouders.

Eigenlijk zo min mogelijk werk. Dus alleen water bijvullen/verversen. En indien nodig bijvoeren. Ook geen techniek.

Ik hoor graag van jullie 🙂.

ik weet niet of dit lukt met deze bak maar ken iemand en die heeft zijn bak met pt.altums (+- 600l) buiten in de volle zon gezet in de lente en zomer hij heet hem helemaal laten bealgen 1 keer op de dag eenbeetje voer erin de filter laten draaien en dat was het ds maanissen waren moie grote exemplaren geworden 😉

maarja, 60cm of 600 liter is ook een groot verschil
met zo'n klein bakje zal je wel temperatuurschommelingen krijgen natuurlijk...

@sieyannick; 600L is wel iets meer dan mijn 54L 😛. Dat ze mooi zijn geworden geloof ik wel! 😀

Iemand idee�n voor vissen? Het zou ook mooi zijn als ze een beetje kweken en dat er dus meer uitkomen dan erin gaan.

Ik dacht aan iets van guppen/platy's oid.?
De guppen schijnen dan veel sterker te zijn.
Of misschien stekelbaarsjes?

Als inrichting wou ik veel stenen doen, een dun laagje zand en een paar eikenbladeren op de bodem. Ook heb ik nog 2 oude stukken hout.

guppen kunnen idd. komen zelfs op sommige plekken in het wild voor in nederland

zou het niet aandurven buiten zon klein bakkie, schommelt me te erg, erg veel verdamping.
je kan wel binnen in de huiskamer ofzo een klein bakie onverwarmd laten draaien.
in de vensterbank met rhinogobius ofzo 1m 2 v

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan