Wat is er nieuw

Buiten filter.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacFish
  • Startdatum Startdatum
M

MacFish

Guest
Hai, ik zit er aan te denken om een buiten filter voor mijn rio 180 te kopen.
Er zit al een binnen filter in alleen heb ik het idee dat die niet zo geweldig meer werkt ivm dat het al een oude is.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen?
De bak leeghalen is nu voor mij geen optie dus kan ik eventueel de binnen filter laten draaien en dan ook nog is een buiten filter kopen?
Of moet de binnen filter er echt perse uit? lijkt mij niet toch =)?

Dan wil ik nog graag weten.
Hoeveel liter per uur moet hij filteren?
Wat raden jullie mij aan qua filter?
Waar kan ik het beste de uitstroom en instroom plaatsen?

Dit is een foto van mijn bak Rio 180.

YalpjXgC7DBsi9ZHE1_EBxTaDKKUAisI.jpeg

Groetjes Rick

Ligt eraan wat je wilt, ikzelf raad JBL aan. Is een goed merk en goedkoper dan het andere goede merk : Eheim.

Normale stroming : JBL e901
redelijke krachtige stroming: JBL e1501

Uitstroom en instroom het beste aan dezelfde kant.

Beiden prima filters, hoewel ik een voorkeur heb voor de Jebao. De SunSun gaat bij hoge bakken moeilijk doen als het waterniveau te laag wordt, ook is de uitstroom een heel dun buisje. Daar tegenover staat dat deze wel wat degelijker/steviger is.

@jones, zijn ze niet te sterk voor een rio 180 qua stroming voor de malawis haha ? en enig idee of ie compleet is of dat ik nog sponzen bij moet kopen ofzo? gr rick

Ik heb dezelfde SunSun op een bak van 100x40x40 en daar moet ik de stroming wat dempen, maar voor Malawi's zal het niet te sterk zijn. Bij de Jebao moet je de stroming waarschijnlijk wel wat breken door het bijv. naar een ruit te richten.

Filtermateriaal zit erbij, maar als het goed is blijft er bij beiden een mandje leeg dus dan kan je daar wat filtermateriaal naar keuze indoen. JBL MicroMec schijnt heel goed biologisch filtermateriaal te zijn.

Wat ik veel op internet zie is dat de stroming van de jebao snel verminderd, ervaar jij dit ook Jones?

Op een gegeven moment wel, maar dat kwam omdat er slakkenhuisjes vastzaten in de rotor. Toen die eruit waren draaide hij weer als een tierelier.

Ik heb ook het jebao 304 filter en ben er zeer tevreden over. Uitstroom blijft prima.

Jebao maakt prima filters voor 't geld.
De enige minpunten die ik zie zijn:

• Handleiding is erg onduidelijk.
  • Handvat van mandjes zijn fragiel.
  • Stroomverbruik is hoog(voor een modern filter).

Maar op lange termijn zul je dus besparen met een JBL greenline die energiezuinig zijn.

JBL e1501 Greenline en Jebao 304 verbruiken beiden 20W. SunSun 302 verbruikt met 18W zelfs minder dan de Greenline. De e901 Greenline verbruikt met 11W wel minder, maar ik vrees dat die niet genoeg capaciteit heeft voor een Malawibak met zulke grote vissen.

Eheim all the way. Ik vind t prima spul. En reserve onderdelen altijd leverbaar.

Eheim is ook een stukje duurder en aangezien men het hier over de goedkopere jebao heeft denk ik dat de ts niet zo'n heel groot budget heeft (?).

Hahah met al die voor en nadelen laten jullie me twijfelen!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan