Buiten of binnen filter


C

CisFish

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor de geïnteresseerde.:help:
Het is de bedoeling dat ik een aquarium van L100x B40x H73 180 liter opnieuw ga opstarten.
Er zit nu een binnen filter in van Eheim en die is ontzettend smerig (buitenkant ook helemaal vol met alg). Deze is overgenomen met het aquarium.
Ik wil graag een nieuwe filter plaatsen en mijn vraag is wat jullie het beste (en mooiste) lijkt in het verschil van een buiten en binnen filter.

Ik heb geen geweldig groot budget dus denk ook een beetje aan de prijs mee wat betaalbaar is.
Betreft de binnen filters ben ik erg benieuwd welk merk jullie adviseren en waarom?
Hetzelfde voor de buiten filters..

Ik zou zeggen, brand los :brk:engel:

Bedankt alvast!
 
Er zit nu een binnen filter in van Eheim en die is ontzettend smerig (buitenkant ook helemaal vol met alg).
Low Budget
Als de pomp nog werkt! Reinigen en nieuwe filtermedia.
Indien nodig kan je later nog steeds kijken voor een ander filter.
 
De potfilters van Eheim zijn prima filters en niet duur. Dan doel ik op de Classics.
 
Low Budget
Als de pomp nog werkt! Reinigen en nieuwe filtermedia.
Indien nodig kan je later nog steeds kijken voor een ander filter.

Dat klopt! Heel goed werkt hij helaas niet. Maar dat kan inderdaad ook komen door de viezigheid.. Ik krijg het niet meer schoon.
 
Wat voor binnenfilter is het en heb je er een foto van? Voordeel van een buitenfilter is dat je de vaak lelijke binnenfilter niet meer ziet.
 
Wat voor binnenfilter is het en heb je er een foto van? Voordeel van een buitenfilter is dat je de vaak lelijke binnenfilter niet meer ziet.

Het is er eentje van eheim, ik kan niet zien welke want dat is bedekt met stevige alg.. lol.. maar hij staat momenteel nog bij mijn ouders thuis en heb er nu geen foto van. Maar ik weet wel dat die bij de aquarium zat toen hij hem overnam via mp. Ik probeer me in die zin voor te bereiden en de basis in huis te halen voor als het aquarium deze kant op komt. Over enkele weken is dat pas.
 
Je kan op Amazon.de kijken naar een Eheim Classic vrij goedkoop als je het mij vraagt en lekker de ruimte voor biomedia. Maar ik kan je budget en je plan voor je vissenbestand verder niet maar is wel het overwegen waard. Een goed filter is het halve werk :cool:
 
Het is er eentje van eheim, ik kan niet zien welke want dat is bedekt met stevige alg.. lol.. maar hij staat momenteel nog bij mijn ouders thuis en heb er nu geen foto van. Maar ik weet wel dat die bij de aquarium zat toen hij hem overnam via mp. Ik probeer me in die zin voor te bereiden en de basis in huis te halen voor als het aquarium deze kant op komt. Over enkele weken is dat pas.

Het is wat werk maar je kan vaak zo n ding met een chloorbad wel schoonkrijgen en desnoods nieuwe filtermedia kopen maar goed ik ben het met Dennis eens dat een goede buitenfilter effectiever is en qua prijs valt dat ook best mee. Of je moet een kijken op MP.
 
Ik dacht ook slim te zijn en mijn aquarium te starten met de binnenfilter...
Na 3 maand heb ik het opgegeven.
- veel te weinig stroming
- slibt heel snel dicht
- alle mogelijke algen
- heel veel vuil op de bodem dat enkel bij het verversen weg geraakt

Binnenfilter is weg nu (kan je krijgen als je het komt halen), en nu staat er een JBL 902 te draaien als een zonnetje.
 
Ik dacht ook slim te zijn en mijn aquarium te starten met de binnenfilter...
Na 3 maand heb ik het opgegeven.
- veel te weinig stroming
- slibt heel snel dicht
- alle mogelijke algen
- heel veel vuil op de bodem dat enkel bij het verversen weg geraakt

Binnenfilter is weg nu (kan je krijgen als je het komt halen), en nu staat er een JBL 902 te draaien als een zonnetje.


Ja precies, ik had dat met mijn vorige aquarium dus ook en daarom denk ik nu aan een buitenfilter. En dat in combinatie met hoe de binnen filter die erbij zit er nu uit ziet vraag ik me af of ik het de moeite waard vind om hem schoon te maken.
 
Het is wat werk maar je kan vaak zo n ding met een chloorbad wel schoonkrijgen en desnoods nieuwe filtermedia kopen maar goed ik ben het met Dennis eens dat een goede buitenfilter effectiever is en qua prijs valt dat ook best mee. Of je moet een kijken op MP.

Ja dat lukte me dus al niet meer...tot mijn spijt. maar ik denk als ik dan toch een nieuwe zou kunnen/moeten indien het echt niet lukt,...dan maar meteen een goede. dus buitenfilter lijkt sterk mijn mening te krijgen. eerder genoemde heb ik opgezocht en die ziet er goed uit. Ik ga daar even over slapen. Ieder geval bedankt voor het advies!! Het is niet zo dat ik te weinig geld heb, het is meer dat mijn partner niet wilt dat ik er teveel aan uitgeef hihihih :r
 
Gewoon op marktplaats kijken voor een eheim extern filter, scheelt bakken met geld alsdat je hem in de winkel koopt, een pro3 is een mooie formaat voor jouw bak
 
Ik heb inmiddels navraag gedaan bij mijn geliefde pa, het filter wat erin zat is niet meer geschikt.
Sterker nog hij heeft het aquarium al leeg gehaald en de filter weggegooid.
Dat bevestigd ieder geval mijn eerdere vermoeden ook. Ik heb daardoor makkelijker een keuze kunnen maken en heb ik het Eheim classic voor mijn formaat bak besteld via amazon :D.

Thx voor al jullie advies!
Nu dat uit de wereld is kan ik me gaan voorbereiden met de rest :engel:
 

Terug
Bovenaan