Buitenbak van Guppeman


Guppeman

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2018
Berichten
1,577
Leeftijd
59
In een onderwerp werd om een update van mijn buitenbak gevraagd en het kwam in nog een ander onderwerp ter sprake.
Om nu geen topics te kapen open ik er zelf maar eentje.

Het is aan 1 kant erg leuk om te doen.
Gewoon de bak de bak laten.
Voeren hoef ik maar heel weinig.
De muggen zorgen voor genoeg voer.

En de alg ook.
De guppen hebben gewoon groene poep.
Helaas kunnen ze niet tegen de algengroei op eten.

Dit is het vierde seizoen dat ik deze bak heb, maar ik weet nog niet of ik hem volgend jaar wel weer opstel.
De constante strijd tegen het alg maakt dat het werk wordt ipv hobby.

d3tC3kq.jpg

Overzichtsfoto.
De apparatuur blijft mooi droog tijdens regen.
De stekkers zitten in een zip-bag.

7quO5ki.jpg

De Cambomba (uiterst links) hebben op 1 of andere manier weinig tot geen last van de (draad)alg.

Sl3xPxS.jpg

De ingelijmde plantenbak. 99.2 x 10 x 10 cm)
Ik heb expres kleine plekjes in de naden niet gekit zodat het water van het aquarium in de plantenbak kan komen.
Nadeel is wel dat de wortels van de planten daar ook doorheen groeien en je na een poosje een gordijn van plamtenwortels hebt.
Wat ook wel weer mooi is, overigens.

2Zgd4n9.jpg

De Irissen (paarse verschrompelde bloemen) zijn helaas al uitgebloeid. Maar de kattenstaarten groeien letterlijk tegen de muur omhoog.

321B4PZ.jpg


icOnh0h.jpg

Beetje mislukte foto door de autofocus, maar zo krijg je een indruk van het algprobleem.

cqaNzHe.jpg

Door hetzelfde autofocus"gemak" is de knop van de bijna bloeiende waterweegbree ook maar moeilijk te zien.

Z4u2AwM.jpg

En zo probeer ik het alg-geweld een beetje in de hand te houden.
En dat lukt min of meer.
Bij het vederkruid is weer min of meer bladgroen zichtbaar, al zit er wel een groene waas van draadalg over heen.
Alsof er een groene schimmel op zit.
 
echt leuk plantn doen het wel minderen dan ik had verw8t ik heb in mij eigen vijver setje filter planten da groeit als kool
 
Ja, ik denk dat ze wat weinig voedingstoffen hebben.
Vorig jaar groeide het allemaal nog tegen de klippen op.
Ze zien ook wat blekig.

Als ik het volgend jaar nog weer op ga zetten moet er maar nieuwe grond in het plantenbakje.
 
ja mijn vijver zit ook geen voeding draaie op puur regen water 40ppm das denk ik handige aan die filter planten hebben nie veel nodig
 
Klopt.
En die Iris en Kattenstaart lusten wel wat denk ik.
Misschien zou ik wat aquariumplantenvoeding in de plantenbak kunnen gieten.
 

Terug
Bovenaan