Buitenfilter bij primo 60


Ad

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2019
Berichten
105
Leeftijd
45
Heb jullie hulp nodig. Mijn bioflow one binnenfilter die bij het aquarium zat, begint kuren te krijgen en ging vanavond na een waterwissel niet meer aan. Pas toen ik er een tik opgaf ging hij aan. Nu wil ik een buitenfilter gaan kopen. Een eheim classic 2211, maar kan deze in mijn aquarium?

Heeft iemand ervaring hiermee? Passen de slangen door de uitsparing?

En kan ik mijn oude filtermedium uit de bioflow hergebruiken in de eheim. Of moet ik 4 weken 2 filters draaien?
 
Je zou de inhoud van je oude filter over kunnen zetten en of de uitsparingen ruim genoeg zijn weet ik zo niet. Je hebt bij de 2213 een slang van 9/12 en een van 12/16 als ik het goed heb.
Zelf vertoont de Aquaflow 100 hier ook weleens kuren maar dan moet je het schoepje even goed schoonmaken. Dan werkt ie in de regel weer goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb nu een bioflow one. Zo een.
Screenshot_20210909-195820_Chrome.jpg


Ik zou even naar dat schoepje kunnen kijken, maar ik wilde eigenlijk al een buitenfilter. Misschien een geluk bij een ongeluk.
 
Ja dan zou ik voor een 2211 of 2213 gaan bijvoorbeeld. Bij mij beviel een 2211 goed op een bak van 65 liter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Ja dan zou ik voor een 2211 of 2213 gaan bijvoorbeeld. Bij mij beviel een 2211 goed op een bak van 65 liter.
Ik zit inderdaad aan een 2211 te denken. Volgens mij kan zo'n 2211 tot 150 liter.
 
Ik dacht een cap van 330 liter dus zo n 5x de inhoud. De 2213 heeft een cap van 440 liter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ad
Nou meer dan genoeg dus
 
Aantal liters is niet zo relevant; hoeveel filtermedia erin kan zegt iets over de capaciteit van het filter om je bak 'schoon' te houden. Een 2213 heeft 3 liter filterinhoud, een 2211 volgens mij maar 1. Voor dat anderhalve tientje meer, heb je veel meer waar voor je geld met een 2213.
 
Ja dat is het voordeel van een 2213 wel weer.
 
Op amazon zijn ze ongeveer even duur momenteel dacht ik. De plus-versie wordt daar niet aangeboden.

Ik zou zelf zeker voor de plus-versie gaan. De dubbele kranen zijn wat mij betreft nodig, en het filtermateriaal is erg handig.
 
Zelf heb ik een 2211 op een 60 liter cube.
Dat gaat prima.
 
Eheim 2211 geworden. Geen grote problemen verder. Het enige wat niet ging is de J-buis koppelen aan de spraybar, deze buis heb ik daarom ook niet gebruikt. De slang heb ik direct aan de spraybar bevestigd.
 

Terug
Bovenaan