Buitenfilter met verwarming


D

David De Meulemeester

Guest
Hoi

Op zoek naar een buitenfilter voor mijn rio 180
Zoek een type waar het verwarmingselement is ingebouwd.
Alsook gemakkelijk te installeren en waar de stroming kan worden geregeld.
Welke raden jullie aan?

mvg David
 
Eheim professionel 4 250T oase biomaster 250 thermo je eis om de stroming te regelen zou ik laten varen, is naar mijn ervaring niet goed voor de filter
 
Eheim professionel 4 250T oase biomaster 250 thermo je eis om de stroming te regelen zou ik laten varen, is naar mijn ervaring niet goed voor de filter

Wat zeg je nou? je eis om de stroming te regelen laten varen? Hoe bdoel je? geen stroming in de pomp? of in de bak.

Verwarming in de pomp. moet je vergeten. zonder is beter. e goedkoper.
 
Wat zeg je nou? je eis om de stroming te regelen laten varen? Hoe bdoel je? geen stroming in de pomp? of in de bak.

Verwarming in de pomp. moet je vergeten. zonder is beter. e goedkoper.
zo als ik het las dacht ik aan de sterkte van de stroming te regeling.
ja verwarming in de filter is duur heb het zelf ook niet
 
Verwarming in het filter is leuk..
Maar als je een beetje handig bent kan je met pvc zelf een behuizing maken om een “normale” verwarmer extern op te stellen en dus in lijn te zetten met je filter.

Flow regelen is een leuke optie die alleen maar stuk kan gaan.

Denk toch echt dat ik ff de @biljoenblik moet doen en je adviseren om gewoon voor een eheim Classic te gaan
 
Puur naar het thermo gedeelte kijkend. Eheim.

En dan de Eheim 2124 experience 250T

Heb deze vroeger op een vision 180 gehad. Super filter.
Staat nu nog op zolder. Zeer goed ding.

Heb de nieuwere Eheim prof 3e 600T gehad. Verwarmen, uitstekend. Filtering minder.
Electronica. Waardeloos. Pompkop ging lek bij druk knop.
Moest binnen garantie naar Eheim.

Nu back to basic.

Classic Eheim. Titanium heater in de bak, met externe controller.
 
weet je wat Eheim vaseline is. Dat smeert rubber. . Heb het ook al paarkeer gedaan. bij de 2026 . druk je de pomp er zo uit.
 
Babylonische spraakverwarring hier......., maar ik zou ook kijken om je verwarming en pomp niet in 1 te doen. Op zich is het mooi en uit de bak maar of de pompen die deze combi hebben de meest gewenste zijn, daar is niet iedereen gelijk over gestemd, laten we het zo formuleren.
 

Terug
Bovenaan