Wat is er nieuw

Buitenfilter plaatsing

Lariss

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2025
Leeftijd
24
Hoi iedereen!

Ik heb toch gekozen om een buitenfilter aan te schaffen. Alleen ik heb er al een binnenfilter in zitten op dit moment. Waar is het het beste om de in en uitlaat te plaatsen? Uit eindelijk zal het binnenfilter er uit gaan maar eerst moet het buitenfilter natuurlijk nog indraaien.

Bijlagen

• 17671242414035929018058315598236.jpg
    17671242414035929018058315598236.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 33
  • 17671242783254359730922977051650.jpg
    17671242783254359730922977051650.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 29
Als je geen klachten hebt met de stroming met je binnenfilter; dan zou ik de in- uitstroom van je buitenfilter zo goed als mogelijk op dezelfde plek houden. Ik zou in ieder geval beide aan dezelfde kant plaatsen, zodat je zo min mogelijk dode plekken hebt. Gebruik je een lilypipe of vergelijkbaar, neem dan een zijkant. Heb je een spraybar, dan kun je kiezen. Sommigen plaatsen die over de zijkant, zodat de stroming bv van links naar rechts, naar beneden en weer terug naar links gaat. Anderen plaatsen 'm over de achterwand zodat de stroming van achter naar voren, over de voorkant naar beneden en dan over de bodem terug naar achter stromen. Er is niet per se een goed of fout, zolang je geen dode plekken hebt.
Heb je al een buitenfilter gekozen? Waar is de keuze op gevallen? 🙂

Als je geen klachten hebt met de stroming met je binnenfilter; dan zou ik de in- uitstroom van je buitenfilter zo goed als mogelijk op dezelfde plek houden. Ik zou in ieder geval beide aan dezelfde kant plaatsen, zodat je zo min mogelijk dode plekken hebt. Gebruik je een lilypipe of vergelijkbaar, neem dan een zijkant. Heb je een spraybar, dan kun je kiezen. Sommigen plaatsen die over de zijkant, zodat de stroming bv van links naar rechts, naar beneden en weer terug naar links gaat. Anderen plaatsen 'm over de achterwand zodat de stroming van achter naar voren, over de voorkant naar beneden en dan over de bodem terug naar achter stromen. Er is niet per se een goed of fout, zolang je geen dode plekken hebt.
Heb je al een buitenfilter gekozen? Waar is de keuze op gevallen? 🙂
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ja ik heb al een filter binnen. Het is de jbl christal profi e902 geworden ☺️

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ja ik heb al een filter binnen. Het is de jbl christal profi e902 geworden ☺️
Goeie keuze, daar kun je een hoop filtermateriaal in kwijt 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan