C. Oblongus heeft ineens felgekleurde vinnen


Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Berichten
1,198
neonblongus.jpg

Een van m'n c oblongussen had altijd al wat feller gekleurde vinnen, naar geel neigend. Maar sinds een dag of drie zijn deze vinnen ineens super intens gekleurd. Echt bright yellow. Alsof iemand met een markeerstift de vinnen heeft ingekleurd.
De andere vijf hebben dit allemaal niet.
Het visje is de kleinste in een ploeg van zes. Heeft sinds ik hem heb al die lichte kleurafwijking. Maar zo intens als dit is echt nieuw.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Kan het kwaad?
 
Misschien is het wel een ander soort Crossocheilus.
Wat als C. oblongus ( en vroeger als C. siamensis) verkocht wordt in de aquariumhandel, bestaat volgens sommigen uit meerdere verschillende soorten.
Er zijn heel veel soorten Crossocheilus (beschreven en onbeschreven), die maar moeilijk uit elkaar te houden zijn.
 
Misschien is het wel een ander soort Crossocheilus.
Wat als C. oblongus ( en vroeger als C. siamensis) verkocht wordt in de aquariumhandel, bestaat volgens sommigen uit meerdere verschillende soorten.
Er zijn heel veel soorten Crossocheilus (beschreven en onbeschreven), die maar moeilijk uit elkaar te houden zijn.
Goed punt. Ik heb me dit ook afgevraagd. Het beestje heeft al sinds ik hem heb iets feller gekleurde vinnen dan de anderen.
Maar sinds een dag of drie inmiddels is die kleur ineens plotsklaps twintig keer zo intens geworden. En dat vind ik toch heel gek.

Had ik nog niet aan gedacht, dank je! Zou goed kunnen.
Alleen, ik zie hem achter niemand aanjagen. Hij zit gewoon een beetje te chillen op de bodem, eet, doet z'n ding, maar hij is niet super actief bezig met de andere vissen. En dat vind ik met paaien toch wel gek, dat ie dan hard to get speelt of iets dergelijks?
 
Goed punt. Ik heb me dit ook afgevraagd. Het beestje heeft al sinds ik hem heb iets feller gekleurde vinnen dan de anderen.
Maar sinds een dag of drie inmiddels is die kleur ineens plotsklaps twintig keer zo intens geworden. En dat vind ik toch heel gek.


Had ik nog niet aan gedacht, dank je! Zou goed kunnen.
Alleen, ik zie hem achter niemand aanjagen. Hij zit gewoon een beetje te chillen op de bodem, eet, doet z'n ding, maar hij is niet super actief bezig met de andere vissen. En dat vind ik met paaien toch wel gek, dat ie dan hard to get speelt of iets dergelijks?
Dat weet ik niet hoe dat bij die vissen werkt met paaien, weet alleen als vissen intenser gaan kleuren ineens dat het hun paaikleed is
 

Terug
Bovenaan