Wat is er nieuw

Cabomba in toom houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishtankrookie
  • Startdatum Startdatum
F

fishtankrookie

Guest
Ik heb in mijn aquarium een groene Cabomba staan maar die plant blijft maar uitbreiden. Hij doet door wortels over het grind te schieten en verdwijnt dan weer naar onder.

Met als gevolg waar ook maar even plek is komt een cabomba stengel naar boven. Wat is nu het best gewoon blijven uit treken die nieuwe scheuten? Of gewoon bij de bodem afknippen.

Staat los van de Co2 toevoeging, deed die voor die tijd ook al. Wanneer ik zo'n stengel eruit trek komt er een wolk rommel naar boven wat jammer is, het smeert zo donders.

Misschien iemand de zelfde ervaring? En misschien nog andere ideen om de plant in toom te houden? Of misschien heeft het een oorzaak?

Er zit niks anders op dan de nieuwe stekken er handmatig uit te halen (en eventueel verkopen?).

Meeste mensen zijn juist blij als hun planten groeien en vermeerderen! 😉
Gewoon heel voorzichtig en langzaam aan de nieuwe scheuten trekken dan valt de rotzooi mee en niet als een boer die penen staat te trekken.
Welke bodem heb je trouwens?

Denk dat iedereen dit (probleem) wel kent...deze plant doet het volgens mij zelfs in het donker hahaha....ik knipte de wortels onder het grind gewoon door...haalde de nieuwe stek er dan uit.....geen idee of dit de goede manier is hoor....maar er zijn er vast die je er meer over kunnen vertellen.

suc6

Dat vermeerderen is niet erg, maar dan op de goeie plek haha. Er zit een voedingsbodem in mijn aquarium. Bij de volgende herinrichting doe ik dat ook niet weer. Zie weinig verschil in resultaat. De bodemplantjes breiden misschien iets sneller uit.

Er helemaal uit halen is ook zonde het is een nuttige plant. Als die in het donker ook groeit weet ik niet. Volgens mij is dat een ander soort.

In de aquariumzaak hebben ze een donkergroene versie in koudwater. En in de warmwater bak staat een lichtere versie. En die wel onder licht. Ga proberen voorzichtig uit te trekken en als de wortel echt onwies diep zit met de schaar de stek uit de bodem bevrijden.

Nee, knijp met je nagel net boven de bodem af.

Laat ze dan gewoon drijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan