Cabomba


dani_fish

Member
Lid geworden
2 oktober 2022
Berichten
20
Leeftijd
25
Hi iedereen

Ik heb in mijn eerste aquarium jaren terug cabomba gehad als plant en vind dit een super mooie plant en blijkbaar heel zuiverend.
Nu zie ik dat dit verboden is om te verkopen. Is er geen enkele manier meer om deze ergens te bemachtigen (NL/BE)?
 
Hi iedereen

Ik heb in mijn eerste aquarium jaren terug cabomba gehad als plant en vind dit een super mooie plant en blijkbaar heel zuiverend.
Nu zie ik dat dit verboden is om te verkopen. Is er geen enkele manier meer om deze ergens te bemachtigen (NL/BE)?

cabomba aquatica is nog wel steeds te koop. Dit is ook cabomba, maar eentje die niet tegen koud kan en daarom nooit invasief zal worden
 
123pl pretendeerd veel.
Ik heb er uiteraard wel wat uit kunnen groeien.
Toch groeien verse planten uit de dierenwinkel voorspoediger.
Die andere dat zijn ook maar doorverzendbedrijfjes. Via internet.
Hier zit nog een aquaplantsonly😂misschien kopen ze wel samen in om op hun manier hoog en laage segmenten over te heersen.
Wat er hier oplijkt heet dan wel weer hygrophila aquatica maar die groeit ook snel en neemt veel op.
Geen cabomba maar wel aquatica, ik zou bijna gaan denken dat het fijnbladig betekenen kon maar uitteraard niet.
Dit is 1664797544718398018357.jpg wat ik hier vaak snoei en dan weggooi.
Er lijkt hier op dit forum geen tendens te zijn om planten uit te wisselen.
Ik weet wel dat dit €3.75 per 5 takjes wordt afgerekend, kan ik misschien wel supplier voor ze worden voor een fractie😁😂🤣.
Maarja zo doen wij dat 123hier. Leuk toch.
16647982498711810680769.jpg
.
Ook heb ik hier nog wel wat andere soorten die eigenlijk verboden zijn, maar die kun je hier particulier zo komen afnemen hoor. T is om de hobbies te bekostigen😋
 
Laatst bewerkt:
Hi iedereen

Ik heb in mijn eerste aquarium jaren terug cabomba gehad als plant en vind dit een super mooie plant en blijkbaar heel zuiverend.
Nu zie ik dat dit verboden is om te verkopen. Is er geen enkele manier meer om deze ergens te bemachtigen (NL/BE)?
Wanneer je naar de Loosdrechtse plassen gaat vind je er plenty!
Maar Cabomba is een, invasieve (!), vederkruid. Myriophyllum soorten behoren ook tot de vederkruidachtigen. Deze worden ook wel verkocht voor vijvers meen ik te weten. De aquatica en de brasiliensis zijn er een paar soorten van.
Van de Cabomba's zijn de aquatica, de caroliniana ook nog wel te krijgen. De rood kleurende Cabomba furcata zie ik ook nog wel voorbijkomen.
Zelf kijk ik dan toch liever naar de Limnophila soorten. De sessiliflora, of de heterophylla of de roodkleurende Aromatica zijn ook prachtig. Maar ook hier kan je nog veel meer varianten van krijgen.

 
Laatst bewerkt:
123pl pretendeerd veel.
Ik heb er uiteraard wel wat uit kunnen groeien.
Toch groeien verse planten uit de dierenwinkel voorspoediger.
Die andere dat zijn ook maar doorverzendbedrijfjes. Via internet.
Hier zit nog een aquaplantsonly😂misschien kopen ze wel samen in om op hun manier hoog en laage segmenten over te heersen.
Wat er hier oplijkt heet dan wel weer hygrophila aquatica maar die groeit ook snel en neemt veel op.
Geen cabomba maar wel aquatica, ik zou bijna gaan denken dat het fijnbladig betekenen kon maar uitteraard niet.
Dit isBekijk bijlage 349243 wat ik hier vaak snoei en dan weggooi.
Er lijkt hier op dit forum geen tendens te zijn om planten uit te wisselen.
Ik weet wel dat dit €3.75 per 5 takjes wordt afgerekend, kan ik misschien wel supplier voor ze worden voor een fractie😁😂🤣.
Maarja zo doen wij dat 123hier. Leuk toch.Bekijk bijlage 349244.
Ook heb ik hier nog wel wat andere soorten die eigenlijk verboden zijn, maar die kun je hier particulier zo komen afnemen hoor. T is om de hobbies te bekostigen😋

Nu ben ik niet de echte kenner; maar is deze plant niet een Limophila soort? Ik kan het ook niet goed zien op de foto,maar ik vind m sterk lijken op limphila(zijn ook erg gelijkend natuurlijk). Misschien kan @benvo dit bevestigen of ontkrachtigen?
 
Limnophila aquaticamijn latijns is echt klote😁
 
Tjemig, is ontkrachtigen gesteld als in mest overschot of pr de vries😀
 
Nu ben ik niet de echte kenner; maar is deze plant niet een Limophila soort? Ik kan het ook niet goed zien op de foto,maar ik vind m sterk lijken op limphila(zijn ook erg gelijkend natuurlijk). Misschien kan @benvo dit bevestigen of ontkrachtigen?
Er bestaat inderdaad een Limnophila aquatica en de plant die trouwens niet echt duidelijk te zien op de plaatjes zijn lijken hier inderdaad op. Toch is ook de Cambomba aquatica vergelijkbaar met de foto's van @Edwin68. Het zijn beide vederkruidachtigen Of waaierplant zoals ook wel genoemd.
 

Terug
Bovenaan