Wat is er nieuw

Cabomba

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goofy82
  • Startdatum Startdatum
G

Goofy82

Guest
Aquarianen.

Ik heb een cobomba in mijn 1m aquarium,ben de bak aan het indraaien.
Nu wil de Cabomba niet recht omhoog groeien maar in een kromming naar de voorruit toe.
Ik heb er voor een JBL color in zitten en achter een JBL tropic. Wil de Cabomba meer naar de color toe groeien dan naar de tropic ? Of heeft het er mee te maken dat ie naar het zonlicht wil toe groeien ?

Goofy82 zei:
Aquarianen.

Ik heb een cobomba in mijn 1m aquarium,ben de bak aan het indraaien.
Nu wil de Cabomba niet recht omhoog groeien maar in een kromming naar de voorruit toe.
Ik heb er voor een JBL color in zitten en achter een JBL tropic. Wil de Cabomba meer naar de color toe groeien dan naar de tropic ? Of heeft het er mee te maken dat ie naar het zonlicht wil toe groeien ?

In mijn bak doet de cabomba dat ook (ik heb led verlichting). Waarschijnlijk is zonlicht toch beter! 🙂

Inderdaad,zonlicht is sterker.

In mijn bak vind ik het wel mooi. In de achtergrond geplant en via de oppervlakte naar voren. Scheelt drijfplanten 🙂
En als ik heel eerlijk ben, vind ik het ��n van de mooiste planten.

Ik vindt het juist mooi als ze kaars recht staan. Maar dat zou denk ik niet gaan. Heb altijd wel licht in de woonkamer. Behalve s avonds natuurlijk,dan gaat het licht uit en gaan de planten slapen. 😉

Goofy82 zei:
Ik vindt het juist mooi als ze kaars recht staan. Maar dat zou denk ik niet gaan. Heb altijd wel licht in de woonkamer. Behalve s avonds natuurlijk,dan gaat het licht uit en gaan de planten slapen. 😉

Misschien dan korter houden? Bij mij zijn ze nu zo'n 60-70cm lang.

Zo, dat is lang !!! Ja kort houden zou kunnen maar dan is het effect weg vindt ik. Ze staan ook nog achter een stuk hout dus dan zou je ze bijna niet zien.

Ik denk niet dat je veel meer opties hebt. Ik denk dat andere verlichting niet zal helpen.

Ik zat te denken aan sterkere verlichting,misschien een reflector op de achterste buis. Maar zit nog in de opbouw dus doe rustig aan met het licht.

Zodra Cabomba groter wordt buigen ze altijd, bij mij dan.

ik had daar geen last van. bij mij altijd recht, maar ik heb m'n bak in de slaapkamer staan (alleen licht van de bak).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan