Cacatuoides man of vrouw? -2


Apistogramma cacatuoides transseksueel?

Hallo,

In een andere topic waren we er al over uit dat mijn apistogramma cacatuoides een mannetje is. Maar hij veranderd nog steeds niet in een echte man zoals een andere wel deed. Het advies was om hem apart te zetten, maar het wil maar niet vlotten.

Heb ik ik een transseksuele vis?

Hieronder een aantal foto's (van vandaag) van de vis in kwestie!
visman%20(2).jpg

visman%20(3).jpg

visman%20(4).jpg

visman%20(7).jpg
 
DorkV89 zei:
In een andere topic waren we er al over uit dat mijn apistogramma cacatuoides een mannetje is.
'we' waren daar nog helemaal niet uit als je het mij vraagt. Ik heb in mijn bericht van 24-09-2014 23:22 de nodige vraagtekens gezet bij daarv��r gedane uitspraken en als ik eerlijk ben kan ik nu niet zeggen dat daarop bevredigende antwoorden zijn gekomen.

En met als uitgangspunt dat helemaal niet duidelijk was dat het om een mannetje ging is de vraag naar transseksualiteit wel erg op de kwestie vooruit lopen, I.M.H.O.

Ik zou eigenlijk zeggen laat dit topic voor wat het is en ga in je oude topic verder, aangezien daar al meer nuttigs geschreven is (doelende op bijvoorbeeld de opmerkingen van Stanovic).

~ Ivo
 
Oke! Ik dacht dat het merendeel er wel over eens was dat het een mannetje betreft.
Deze topic kan dan dus gesloten worden...
 
@Crash:
Mascha&Ivo zei:
Ik zou eigenlijk zeggen laat dit topic voor wat het is en ga in je oude topic verder, aangezien daar al meer nuttigs geschreven is (doelende op bijvoorbeeld de opmerkingen van Stanovic).
 
Hier stond iets wat ik niet had moeten zeggen:)
 
Mascha&Ivo zei:
@Crash:
Mascha&Ivo zei:
Ik zou eigenlijk zeggen laat dit topic voor wat het is en ga in je oude topic verder, aangezien daar al meer nuttigs geschreven is (doelende op bijvoorbeeld de opmerkingen van Stanovic).
Staat nu bij elkaar en het laatst gemaakte topic is weg.

@DorkV89,

Het is voor jou zelf, maar ook voor diegene die helpen beter om alles over een onderwerp bij elkaar te houden. :)
 
Keurig opgelost! :thumbs:
(mag ook gezegd worden)
 
Thanx nu klopt het! Brand los:)
 
Ook met deze nieuwe foto's blijf ik bij hetgeen ik eerder schreef:

Mascha&Ivo zei:
Borstvinnen: duidelijk zwart erin, kenmerk van vrouwen.
Rugvin: niet extreem verlengd, dat kan ook bij vrouwen voorkomen. De verlenging in de rugvin van mannen is tot tweemaal zo hoog als het middendeel van de vin en daarvan is hier geen sprake.
Staartvin: niet extreem verlengd, geen duidelijke filamenten, dit zijn hoogstens kleine 'tipjes' (in het Engels: slightly truncate), dat kan ook bij vrouwen voorkomen.
Oranjekleuring in rug en staartvin kan ook bij vrouwen duidelijk voorkomen.

Kijk voor alle 4 deze kenmerken maar eens:
- http://www.youtube.com/watch?v=IZFXZrKg ... eeuy2MIGwg
- http://www.youtube.com/watch?v=rEcTkwPPO84

Dus ondanks dat ook ik denk dat het om een man gaat (mijn toevoeging: nog niet volwassen en subdominant), daarbij vooral afgaand op lichaamsbouw, begrijp ik niet hoe zo makkelijk wordt voorbijgegaan aan het zwart in de borstvinnen, het feit dat vrouwen ook veel oranje kunnen hebben in hun vinnen en hoe makkelijk de vinnen (impliciet) zodanig verlengd worden genoemd dat het niet nog de verlenging zou kunnen zijn die ook bij vrouwen kan voorkomen.

~ Ivo
(met als verbetering dat waar ik schreef borstvinnen het natuurlijk ging over de buikvinnen)

~ Ivo
 
Ik sluit me bij Ivo aan.
Als je kijkt zou dit best een vrouw kunnen zijn, de verlengd rugvin komt wel eens voor, de kleuren in alle 3 en niet te vergeten de zwarte buikvinnen.. op de rare bek (uitgerekt van onder naar boven) na ook wel een beetje de bouw van een vrouw.

toch denk ik ook een man. een pieremongoggeltje, dat wel.
 
Nieuwe foto's. Ik zie een verdikking bij de buik. Of heeft hij gewoon net goed gegeten?
visman2%20(2).jpg

visman2%20(3).jpg
 

Terug
Bovenaan