Cacatuoides man of vrouw??


D

Dmstar

Guest
Hallo,
Ik heb jongen gehad bij mijn koppeltje en nu is er al 1 aardig groot maar we komen er maar niet uit of het nu een man of vrouw gaat worden??
De twijfel onstaat doordat het visje wel de 2 zwarte strepen heeft in de borstvinnen


DSC_0016.JPG
DSC_0013.JPG
 
Ik begrijp de twijfel. Ik vermoed een mannetje die zich voordoet als vrouw. De staartvin begint zo te zien ook al de vorm van een man te krijgen. Maar ik heb er met caca's vaker naast gezeten :p
 
Soms ben ik er echt zeker van dat het een vrouw is omdat ook wel hier en daar een mooie gele kleur laat zien. Maar als ik dan de vinnen zie begin ik zwaar te twijfelen... Het vrouwtje is helaas overleden, dus kan ook niet zo heel makkelijk vergelijken. Als goed is zwemmen er nog 4 andere jongen in de bak maar die zijn nog een stuk kleiner.
 
Zijn die 4 andere jongen van hetzelfde nest? Dat verstrekt mijn gevoel dat het toch echt een man is (want groter dan vrouw) en de overige 4 wellicht vrouw.
 
Ik gok ook op een man maar ja bij jonge vissen is dat vaak moeilijk te zeggen.
 
Ze zijn allemaal van het zelfde nest maar tussen de 4 jongen zit allemaal lengte verschil.Er zwemt een kleintje rond en die heeft nog doorzichtige borstvinnen. Een ander jong heeft soort van halve zwarte strepen op de borstvinnen maar kleurt zo nu en dan ook geel. Laat ze ook lekker uitgroeien en kijk of ik wat vrouwen erbij moet halen.
 

Terug
Bovenaan