Wat is er nieuw

cacatuoides met corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
In mijn visionbak (92 cm lang, 180 liter) zit een paartje cacatuoides en 8 corydorassen. Nu hoorde ik -te laat- dat deze vissen niet goed samengaan en daar lijkt het ook inderdaad op: de cordys lijken verdreven van hun vaste verblijfplek, corydoras zit in het hol van het cacatuvrouwtje en er is 1 corydoras met een halve staart. Afgebeten door de cacatu????
Nu kan ik een extra 80cm bak plaatsen en de cacatu's hun eigen bak geven, maar liever koop ik een veel grotere bak,waarin cacatu's en cordy's elkaar niet meer in de weg zitten. Is dat een reeele optie? En hoe groot zou die bak dan moeten zijn?

dan denk je toch al gauw aan 1.20-1.50m. voor 1 harem dwergcichliden + corys´s

word hier vaker afgeraden en sommige mensen lukt het met succes.. of bijdehand genoeg om het toch te proberen (wat ieder zijn goed recht is) en er later achter te komen dat het niet werkt.
neem aan dat het vrouwtje geen nestje heeft? als dat wel gebeurd is het helemaal raak.

of het echt een caca is geweest die in de staart heeft gehapt weet je nooit zeker, maar de kans is erg aannemelijk.

PS: caca´s mogen gerust in een harem gehouden worden, kans bestaat dat de vrouw anders teveel opgejaagd word door de man. overigens is dat nu in deze bak misschien niet zo handig aangezien de cory´s ze dus al blijkbaar in de weg zitten.

wat je tevens kan proberen is wat meer schuilmogelijkheden maken in de bak.

dan denk je toch al gauw aan 1.20-1.50m. voor 1 harem dwergcichliden + corys´s

word hier vaker afgeraden en sommige mensen lukt het met succes.. of bijdehand genoeg om het toch te proberen (wat ieder zijn goed recht is) en er later achter te komen dat het niet werkt.
neem aan dat het vrouwtje geen nestje heeft? als dat wel gebeurd is het helemaal raak.

of het echt een caca is geweest die in de staart heeft gehapt weet je nooit zeker, maar de kans is erg aannemelijk.

PS: caca´s mogen gerust in een harem gehouden worden, kans bestaat dat de vrouw anders teveel opgejaagd word door de man. overigens is dat nu in deze bak misschien niet zo handig aangezien de cory´s ze dus al blijkbaar in de weg zitten.

wat je tevens kan proberen is wat meer schuilmogelijkheden maken in de bak.
De bak heeft zoveel schuilmogelijkheden als kan in een bak van 92 cm lengte. Ik zou dus een bak van 1.20 of 1.50 meter moeten hebben, met risico dat het toch nog misloopt? andere optie: caca's apart in een 80 cm bak. Is dat niet te klein voor ze???? Ik heb nu nog 1 vrouwtje, maar ik wil er nog een vrouwtje bij nemen, maar niet in deze situatie.Hoe groot moet de bak minimaal zijn? Of andere optie: Ik heb een bak van 80 cm met een ramirezipaartje (werd teveel lastig gevallen door de caca's in de grote bak) , zouden de cordys bij de ramirezi's kunnen in de 80 cm bak? Lijkt me ook te krap.
Bedank alvast voor het meedenken. ik zit er echt mee in mijn maag. 3 soorten vissen die niet goed samengaan. (De LFS had gezegd dat caca's en ramirezi elkaar niet in de weg zitten. Over cordy's hebbben we het helemaal niet gehad. Dat ontdekte ik later dus)

Caca en rami zijn beide bodem gericht + territoium vormend dus ook dat is niet gek dat het mis gaat. Ik zou de apistos in de 80cm bak apart zetten. Als je genoeg schuilholen maakt in de bak dan kan daar makkelijk een harem caca's.in

Dank je. Ik laat ramirezi's in hun bak, die lijken daar tevreden mee en zal een bak kopen voor de cacatuoides. Ik denk toch maar minimaal 1 meter, zij lijken namelijk actiever dan de ramirezi.

caca's apart in een 80 cm bak

Die kunnen wel in een 80cm want ik heb ze daar ook altijd in gehad. Ook hier moet je oppassen dat er geen medebewoners zijn die op de bodem vertoeven want ze kunnen fel zijn in de paartijd. Maar in een aparte bak zou denk ik wel kunnen.

Het kan ook andersom, bij mijn vader heb ik juist de Cory's weggehaald omdat ze te druk en te lomp waren voor de Caca's. Het vrouwtje was niet fel genoeg om ze weg te jagen. Of de Cory's waren te lomp 😉 Een week nadat de Cory's eruit waren had ze haar eerste nestje met baby's!
Overigens hadden we twee vrouwtjes en één mannetje gekocht, maar nu blijken het twee mannetjes te zijn. Maar die gaan heel vredig met elkaar om gelukkig. En ze vallen het vrouwtje niet lastig. Overigens zitten ze bij ons in een 60 cm bak met enkel een schooltje espei's.

In elk geval, je zou ook nog de caca's kunnen laten zitten en de cory's een andere bak geven samen met de rami's.

Wel super tof van je dat je er een bak bij gaat kopen! Ondaks dat je verkeerd bent ingelicht, zorg je super goed voor je diertjes :thumbs:

Het kan ook andersom, bij mijn vader heb ik juist de Cory's weggehaald omdat ze te druk en te lomp waren voor de Caca's. Het vrouwtje was niet fel genoeg om ze weg te jagen. Of de Cory's waren te lomp 😉 Een week nadat de Cory's eruit waren had ze haar eerste nestje met baby's!
Overigens hadden we twee vrouwtjes en één mannetje gekocht, maar nu blijken het twee mannetjes te zijn. Maar die gaan heel vredig met elkaar om gelukkig. En ze vallen het vrouwtje niet lastig. Overigens zitten ze bij ons in een 60 cm bak met enkel een schooltje espei's.

In elk geval, je zou ook nog de caca's kunnen laten zitten en de cory's een andere bak geven samen met de rami's.

Wel super tof van je dat je er een bak bij gaat kopen! Ondaks dat je verkeerd bent ingelicht, zorg je super goed voor je diertjes :thumbs:
Zouden de corys voorlopig samen in de 80cm bak kunnen met de rami's? Dan hoef ik namelijk niet meteen een bak erbij te kopen en kan even rustig zien hoe ik de definitieve indeling ga doen. (Ik wil namelijk wel een grote bak kopen, maar wie moeten daar dan weer wel en niet in?

rami´s zijn minder fel dan caca's dus dat zal wel lukken wss, top combo is het ook niet maar iig beter dan met de caca´s.

rami´s zijn minder fel dan caca's dus dat zal wel lukken wss, top combo is het ook niet maar iig beter dan met de caca´s.
Oké, ga ik doen.
Bedankt voor de adviezen.

Mikrogeophagus ramirezi is wel een stuk 'zwakker' dan Apistogramma cacatuoides, stress die corydoras bij hen veroorzaken zou eerder fataal kunnen zijn, dan bij de A. cacatuoides.
Over welke soort corydoras hebben we het eigenlijk?

Mikrogeophagus ramirezi is wel een stuk 'zwakker' dan Apistogramma cacatuoides, stress die corydoras bij hen veroorzaken zou eerder fataal kunnen zijn, dan bij de A. cacatuoides.
Over welke soort corydoras hebben we het eigenlijk?
Ik heb 5 sterbai en 3 tot 5 adolfoi (de adolfoi zie ik zelden, dus het kan zijn dat er nog maar drie zijn. Die zie ik nu omdat de caca ze uit hun verstopplek heeft gejaagd denk ik) ) Ik heb inmiddels ook begrepen dat adolfoi werken als rode lap op een stier voor de caca's. Een van de sterbais heeft een stuk uit zijn staart. De ramirezi's zaten tot voor kort ook in deze bak, dus de vissen zijn wel bekenden voor de ramirezi. Maakt dat nog uit?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan