Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Camallanus behandelen met Levamisole 10% injectie (wat is de hoeveelheid voor in het voer)
Heeft er iemand ervaring met de behandeling tegen de camallanus worm met de Levamisole 10% injectievloeistof? Zo ja dan de volgende vraag. Hoeveel ml van dit spul kan ik oplossen in 100 ml water om daar het diepvriesvoer in te laten weken om die nare worm van binnenuit te bestreiden? 100mg zou overeenkomen moeten komen met 1 ml en volgens sommige berichten zou je 400 mg moeten oplossen wat dus neer zou komen op 4 ml, klopt dit?
Ik heb reeds 2,5 dag geleden in totaal 4 ml toegevoegd aan het aquariumwater en de vissen en garnalen hebben hier goed op gereageerd, enkele garnalen hebben het loodje gelegd en een vis die ten dode was opgeschreven is weer aan het herstellen. Echter is er ook 1 vis waar nog steeds die worm (wel in mindere mate) uit de anus steekt en deze beweegt nog. Aangezien deze vis dus wel weer eet wil ik dus nu het voer eens bewerken maar wil uiteraard niet overdoseren.
Over een kleine 2 weken doen we de kuur nog een keer en als het moet 2 weken later weer en dan hoop ik er vanaf te zijn.
Ja, dat is 1 van de vele artikelen die ik erover gelezen heb. Helaas gaat het hier ook over de toevoeging van Levamisole aan het aquariumwater. Dit heb ik reeds gedaan en nu wil ik gericht de vis gaan voeren met diepvriesvoer wat geweekt is in een bakje van 100 ml water met en daar de hamvraag hoeveel ml Levamisol? Het gaat nu dus even niet meer over toevoeging aan het aquarium water maar aan het voer.
Bij deze zoektocht ben ik dus uitgekomen bij 4 ml in 100 ml water. Het lijkt mij alleen zoveel omdat dit ook de dosis is wat je in je aquarium doet... Lastig lastig
Ik heb destijds ook 2ml op 100 liter water gebruikt.
Op 100 ml moet je dan denk ik een minime hoeveelheid gebruiken en dat valt niet te meten denk ik.
Het middel werkte hier al binnen enkele uren.
4 ml op 100ml lijkt mij ook erg veel maar ja ik weet het niet verder. Dit is iets heel anders dan de dosering aan je bak toevoegen natuurlijk.
Volgens mij is het voldoende als je het gewoon in je bak toevoegt hoor.
Ik heb niet hoeven na te behandelen maar ja het ligt ook wel aan de soort worm denk ik en hoe erg de bak is aangetast. Ik was er zelf erg vroeg bij gelukkig.
Even een update, wellicht heeft in de toekomst iemand anders er nog iets aan.
Nadat ik 4ml Levamisol had toegevoegd aan het aquarium staken er na 3 dagen nog steeds camallanus wormen uit de anus (wel een stuk minder geworden). Na die drie dagen besloten om toch eens het diepvriesvoer te laten weken voor 1 uur in 100ml water. Hieraan had ik 2ml Levamisol toegevoegd aangezien ik 4 ml toch wel veel vond.
2 dagen later waren alle wormen weg en de vissen die zichtbaar aangetast waren zijn hersteld. Het hele proces heeft mij wel wat garnalen gekost maar niet noemenswaardig.
Nu over 4 dagen de kuur nogmaals herhalen, dan zijn we 2 weken verder (4ml aan het aquarium toevoegen) om zo ook de larve hopenlijk uit te roeien.
Zal zodra alles achter de rug is nog wel even laten weten hoe alles op de tweede behandeling gereageerd heeft.