Camallanus Nematode?


Susamsterdam

Member
Lid geworden
20 oktober 2020
Berichten
19
Leeftijd
54
Ik hrb een beetje gegoogled maar dit lijkt het meest op wat ik bij mijn guppen zie. Wat denken jullie? En heeft iemand advies?
Foto van eigen gup zojuist.
Bedankt
 

Bijlagen

  • 20201021_135040.jpg
    20201021_135040.jpg
    315.3 KB · Weergaven: 112
Dat is idd zeer duidelijk Camallanus. Ik heb daar veel ervaring mee helaas.
Bij mij werkte Sera Nematol het beste.
Bij de behandeling kun je alsnog vissen verliezen, want de wormen die afsterven hopen op in de darmen en kunnen tot een dodelijke verstopping leiden.
 
Het duurde even voordat ik de Sera Nematol in huis had maar gisteren had ik het dan eindelijk (is in winkels in de buurt niet te vinden maar online gelukkig wel.
Gisterenavond in de bak gedaan. Vandaag leek alles prima, ik ging even lunchen en toen lag er een dooie gup. Hopelijk blijft het daarbij. Was enigsinds schokkend dat het dus binnen een half uur mis kan gaan.Of hij had zich verstopt voor hij dood ging, zou ook nog kunnen.
Anyways...verder vertonen de vissen geen bijwerkingen of afwijkend gedrag. De wormen die ik uit de anus zie hangen zien er bleekjes uit, dus ik hoop op goede resultaten!
 
Oh, is het de moeite waard om het visje open te snijden? Ben zowel nieuwsgierig als bang om dat te doen. Het is ook maar een klein priegelvisje en de oorzaak waarschijnlijk combinatie van wormen en geneesmiddel
 
Half uur is wel snel, dat kan niet door een plotseling verstopping komen lijkt me. Ik heb dit nooit waargenomen. Wel merkte ik dat mijn vissen wat zenuwachtig waren en weer meer schoolgedrag gingen vertonen.
opensnijden kan natuurlijk. Zelf houd ik daar niet zo van :p

De vraag is inderdaad of je daarmee tot een conclusie gaat komen.
 
Nee, ik heb hem weggespoeld. Kwam tot dezelfde conclusie.:engel:
Andere vissen doen het nog steeds goed!
 
Wat bij mij beter heeft geholpen is wat rauwe knoflook geperst door het voer te doen. Uurtje laten intrekken en de vissen voeren.
 

Terug
Bovenaan