Wat is er nieuw

Cambarellus texanus 'bevallen', waar zijn de kleintjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Ik had 2 vrouwtjes en 1 mannetje C. texanus in mijn bakje. Nu was mijn ene vrouwtje bijna 3 weken dragend en nu heeft ze plots niks meer, dus ga ik er van uit dat ze gelost heeft. Nu heb ik mijn hele bak doorzocht, maar geen enkel spoor van de kleintjes te vinden. Weten jullie wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

De enige andere bewoners zijn de twee andere kreeftjes.

Kan zijn dat de moeder ze zelf voor het afzetten opgegeten heeft ivm bepaalde omstandigeheden,kan zijn dat ze na het afzetten allemaal zijn opgegeten door de grote kreeften bv.
Kan ook omdat ze zo heel klein zijn dat je ze over het hoofd ziet en ze gewoon verstopt zitten of in het filter als dat mogelijk is bv.
Kan ook nog iets anders zijn maar blijft gissen.

Ik heb zelf de cpo gehad en weet uit ervaring dat de jongen erg klein zijn en amper te zien (of dat lag aan mijn ogen natuurlijk 😀) .
Ik zag pas na 3 weken opeens de jongen die toen een millimeter of 8 groot waren.
Het zijn ook meesters in het verstoppen hoor. Ik zou nog even rustig afwachten en wel voor de zekerheid wat fijnvoer ofzo geven voor het geval ze er toch wel zijn.

Kijk met een vergrootglas, doe ik ook bij de mini garnalen, zijn ze ineens 10 groter.

Ik heb een kasteeltje als decoratie erin staan en daar zouden ze inderdaad in kunnen zitten:

fJ248Mk.jpg

PS: De vissen zitten er niet meer in hoor.

Daar kunnen ze inderdaad in en onder zitten Jos maar ook onder de pvc buisjes en tussen de wortels van je planten bv.
Ze zijn de eerste tijd zo goed als doorzichtig en daardoor al enorm moeilijk te zien al zouden ze niet verstopt zitten.

Hoelang moeten ze vrij rondlopen om echt zichtbaar te worden?

Bertus zei:
Kijk met een vergrootglas, doe ik ook bij de mini garnalen, zijn ze ineens 10 groter.

Ik zet gewoon mn leesbril op hoor 😀

ik durf niet te zeggen wanneer je ze zult zien. Ik zou proberen even rustig af te wachten. Het zal toch echt niet heel lang duren alvorens ze zichtbaar moeten zijn.

Okee, ik heb leesbril noch vergrootglas op dit moment, dus zal ik het met geduld moeten doen, alhoewel ik dat ook niet echt heb 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan