Wat is er nieuw

Canister filter voor 87 liter aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vsn15
  • Startdatum Startdatum
V

Vsn15

Guest
Hallo allen,
Ik heb verschillende topics geopend over mijn toekomstig 87l Lamprologus multifasciatus aquarium. Ik ben beetje bij beetje al de techniek bij elkaar aan schrapen. Ik ben dus op zoek naar een canister filter, hij moet duurbaar efficient en prijsvriendelijk zijn. Ik ga dus geen eheim filter van 500 euro kopen voor mijn aquarium, plaats voor een sump/bioloog heb ik niet en dat is mij zowizo al afgeraden i.v.m. het formaat van mijn aquarium.
Dank bij voorbaat,
Daan

Een eheim Classic bijvoorbeeld.
Die kan je voor een drol en 3 knikkers 2e hands aanschaffen op marktplaats, dan heb je een degelijk filter voor weinig

Ik heb m even opgezocht en die kan ik ook wel nieuw kopen, ik zal wel nog eens een kijkje nemen op mp en 2dehands

betr de 2222 . zitten l kranen op.
of de 2224, groter broertje

of een superfish
.

Ik heb m even opgezocht en die kan ik ook wel nieuw kopen, ik zal wel nog eens een kijkje nemen op mp en 2dehands
moet je wel dubbelle kranen opzetten 2 x 16 euro.

Das weer een minpunt, zit je toch al boven de 100 euro, nog andere filters die interessant zijn? Ik zou eigenlijk ook bij mijn aquarium zn 3 vakken filteraten maken, zoals Joey (KingOfDIY, ik ben grote fan) bij zijn Multi aquarium heeft.

De Eheim 2213 (plus versie) is prima geschikt voor jouw aquarium en komt met dubbele kranen en filtermedia. Die zou je bijvoorbeeld hier kunnen kopen voor 81.95. Zelf een filter maken is zeker ook de moeite waard alleen hoeft niet perse goedkoper te zijn. Glas of plastic platen kopen, opvoerpompje, kit, zwart folie, los filtermedia / spons etc loopt ook allemaal op natuurlijk. En een interne bioloog snoept natuurlijk ruimte uit je aquarium en een extern filter niet.

De JBL e402 of e702 zijn ook niet verkeerd en momenteel ook 'slechts' 89 euro en komen ook met al het aansluitmateriaal en media. Al zou ik die (bio) media wel vervangen door siporax of biohome.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan