Wat is er nieuw

Carbo zelfde toevoegen als profito?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste,

ik begin nu toch met een dichtere beplante aquarium te komen en zou graag zorgen dat ze geen voeding tekort hebben.

En dus profito en carbo toevoegen. Ik hou dit een week of 2 vol maar niet langer om elke dag die carbo toe te voegen.
Nu is mijn vraag mag je die easy life carbo ook wekelijks toedienen of is er dan op korte tijd een te hoge concentratie wat je bij profito niet hebt?

alvast bedankt voor uw hulp!

Carbo absoluut niet in 1x toevoegen! Dan gaat er geheid een beestje dood

little-nurse zei:
Carbo absoluut niet in 1x toevoegen! Dan gaat er geheid een beestje dood
ja dat dacht ik ook al :s damn zouden mijn planten het kunnen reden zonder bijvoeging? of enkel met profito?

Moet je even aankijken....
Ik ben ook niet zo'n trouwe toevoeger als zou moeten, nu aan het sparen voor een CO2 set....

little-nurse zei:
Moet je even aankijken....
Ik ben ook niet zo'n trouwe toevoeger als zou moeten, nu aan het sparen voor een CO2 set....
okee miss dat ik beter ook een goed co2 set aanschaf maar profito voegt tog mineralen en dergelijke toe dat ze niet krijgen van enkele een co2 systeem?

Hangt allemaal nogal af van je planten, soorten en hoeveelheid, hoeveel je belicht (wattage en uren) etcetera etcetera.
Easycarbo idd niet toevoegen on een week dosering dat is echt gif voor je vissen.

Als je een CO2 systeem koopt zul je juist ook extra moeten toevoegen op spoorelementen e.d. (Profito)....je planten gaan namelijk explosief veel harder groeien. Daarbij geef ik zelf ook gematigd fosfaat en nitraat toe....een testset met druppeltest is dan wel weer handig.

Toen ik zelf begon wilde ik het mijzelf nooit zo moeilijk maken, maar ik kijk graag tegen een "knappe" en groene bak aan...dat kost wat tijd en energie.

Timmermans80 zei:
Hangt allemaal nogal af van je planten, soorten en hoeveelheid, hoeveel je belicht (wattage en uren) etcetera etcetera.
Easycarbo idd niet toevoegen on een week dosering dat is echt gif voor je vissen.

Als je een CO2 systeem koopt zul je juist ook extra moeten toevoegen op spoorelementen e.d. (Profito)....je planten gaan namelijk explosief veel harder groeien. Daarbij geef ik zelf ook gematigd fosfaat en nitraat toe....een testset met druppeltest is dan wel weer handig.

Toen ik zelf begon wilde ik het mijzelf nooit zo moeilijk maken, maar ik kijk graag tegen een "knappe" en groene bak aan...dat kost wat tijd en energie.
ja heel nuttig wat je vertelde!
ik heb daarnet een artikel gelezen om zonder bijvoegingen tog een groen en dicht begroeid aquarium te hebben maar dan idd met veel meer tijd? wat denk jij daarvan? zou dat kunnen lukken?

Tuurlijk lukt dat..
Ook zonder toevoegingen kun je een aardig vol beplant aquarium houden..
Zoeken naar de juiste hoeveelheid licht, eventueel dempen met drijfplanten, niet te lang je licht aan.. een uur of 10 of zoiets.
Planten zullen met minder licht langzamer groeien.. daardoor ook minder voedingsstoffen smikkelen.. en dus hoef je (als je de juiste balans vind) geen voedingsstoffen toe te voegen.. of op z'n minst geen carbo.
Je moet dan alleen wel kiezen voor plantjes die niet in het bijzonder veel licht eisen.. maar dan heb je nog zat keus.

kellemes zei:
Tuurlijk lukt dat..
Ook zonder toevoegingen kun je een aardig vol beplant aquarium houden..
Zoeken naar de juiste hoeveelheid licht, eventueel dempen met drijfplanten, niet te lang je licht aan.. een uur of 10 of zoiets.
Planten zullen met minder licht langzamer groeien.. daardoor ook minder voedingsstoffen smikkelen.. en dus hoef je (als je de juiste balans vind) geen voedingsstoffen toe te voegen.. of op z'n minst geen carbo.
Je moet dan alleen wel kiezen voor plantjes die niet in het bijzonder veel licht eisen.. maar dan heb je nog zat keus.
okee dan probeer ik die weg! ik kan wel ieder weekend profito toe te voegen, dat is haalbaarder dan iedere dag carbo en hebben ze toch wat mineralen enzo binnen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan