Wat is er nieuw

Caridina japonica of Caridina multidentata

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy233
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy233

Guest
Voor in de toekomst wil ik graag of Caridina japonica of Caridina multidentata, toevoegen aan het bestand.

Nu is het toch zo dat de Caridina ( Dwerg-variant) wel in zoet water voort kan planten en de Multidentata ( grote - variant) op brak water, toch ( althans de eitjes dan)?

Stel dat ik de Multidentata wil in gewoon zoetwater, wat gebeurd er dan met de eitjes die ze los laat?
Die gaan met het filter mee en die verwerkt ze?
Geeft dat geen aanslag op de waterwaardes, zoveel eitjes ineens verwerken?
Ik las laatst iets op het forum, dat een Vrouwelijke Multidentata een betere opruimer zou zijn dan de mannelijke Multidentata.... is dat zo?

Hoe zie je het beste het verschil in geslacht bij de Multidetata?

Vraag over Caridina:

Kan deze soort wel bij een Betta in, of past deze Garnaal in zijn bekje?

Kun je veilig Easylife gebruiken bij Garnalen?

Het zijn goede opruimers wat betreft Algen en plantenresten etc.?

Multidentata en japonica zijn dezelfde soort. Japonica is de verouderde naam voor multidentata.

Zoals ik het begrijp komen de eitjes wel uit maar overleven de larven maar een dag of 2 max. (heb het in mijn aquarium nog niet zien gebeuren)
Het zijn inderdaad goeie opruimers van vooral plantaardig grut, al eten ze in principe alles wel.
EasyLife Vloeibaar Filter Medium bedoel je? Of bedoel je plantenvoeding of zo?
Ik gebruik EasyLife Profito en zie geen problemen bij de garnalen.

Ik heb het trouwens over de Caridina multidentata, dus niet de Caridina spec. (mini-japonica).

Edit: Vrouwtjes zijn inderdaad meestal de betere opruimers.. of dat ook geldt voor garnalen weet ik eigenlijk niet 😉

kellemes zei:
Edit: Vrouwtjes zijn inderdaad meestal de betere opruimers.. of dat ook geldt voor garnalen weet ik eigenlijk niet 😉
Haha 😀

Je zult de eieren wel zien.
Maar als ze die larven los laat leven ze niet lang.

Zijn trouwens haast niet te zien, wel met vergrotglas,maar dan zitten al in het filter.

Wil je die kweken,moet je een maand eerder mee beginnen,voor te bereiden.

Ja erg jammer ik wil meer van deze garnalen en heb 2 hoogzwanger inmiddels (grote variant)

Mini japnica's kweken wel maar zijn niet zulke goeie opruimers als de grote variant..

Opkweek hiervan moet dan in brakwater maar volgens mij is dat makkelijker gezegd dan gedaan helaas want ik heb er nu maar 20 en wil erg graag meer ook voor mijn andere aquariums.. maar ze zijn zo duur helaas!

Ik gebruik ook profito ook bij mijn andere garnalen soorten nooit ergens problemen mee gehad!!!

Vrouwtjes groter dan de mannetjes das een duidelijk verschil! 😉

Ik bedoelde Profito en Easylife Filtermedium ( Heb beide in huis).

Maar dat dus eventueel de eitjes dus in het filter belanden is geen ramp voor de waterwaardes?

Fishy233 zei:
Ik bedoelde Profito en Easylife Filtermedium ( Heb beide in huis).

Maar dat dus eventueel de eitjes dus in het filter belanden is geen ramp voor de waterwaardes?

EasyLife VFM zou ook geen probleem mogen zijn voor garnalen..

Een multidentata vrouw draagt haar eitjes gedurende 6 weken. Na 6 weken zijn de eitjes ontwikkeld in larven en laat ze ze los. http://www.garnalenenkreeftendatabase.nl/?id=83
Die larven zullen waarschijnlijk worden opgegeten door eventueel aanwezige visjes en zijn zo klein dat die je water weinig zullen belasten als ze dood zijn, en die worden dan alsnog opgegeten.
De garnalenpoep is een grotere belasting 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan