Catappa bladeren besteld met schimmel.


MC-Animals

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2016
Berichten
98
Locatie
Heerhugowaard
Ik heb net 50 stuks catappa bladeren binnen gekregen.
Het probleem is alleen dat de bladeren niet goed gedroogd waren en er nu een paar tussen zitten die schimmel hebben.

Mijn vraag is wat ik hier mee moet doen?
Moet ik ze weg gooien?
Kan ik ze gewoon gebruiken?
Misschien eerst koken?

Ik durf ze niet zo bij mijn garnalen te doen.
 
Ik zou in elk geval dit melden bij de verkoper en als die schappelijk is dan krijg je mss nieuwe toegestuurd. Of het kwaad kan durf ik zo niet te zeggen maar het hoort niet zo.
 
Tja nieuwe krijgen word lastig.
Ik heb het besteld vanuit China en het duurde 5 weken voor ze binnen waren.

Ik heb dit gedaan op aanraden van een kennis die ze hier ook altijd besteld.
Maar dat is dus eenmalig voor mij.
 
Ja dat is dan lastig maar je kan wel via Ali dacht ik een "klacht" indienen als iets niet goed is.
 
hier in NL zijn ze niet echt heel duur ofso.

 
Duur valt wel mee idd.
Maar had er nu 50 (52 zelfs) voor 4 euro en gratis verzenden.
Dus ik dacht voor dat bedrag kan ik het wel eens proberen .
En het zijn wel de xxl bladeren.

Maar ik kan wel even een klacht indienen, alleen heb ik daar nu niet veel aan.
 
Je kunt het beste bij Ali nu een geschil indienen (even fotootje bijsturen ook). Bladeren zou ik ook niet meer gebruiken; maar zulks ook niet bij Ali bestellen. Ali is leuk voor veel dingen; maar met veel dingen ook oppassen geblazen.
Had je dit bij een Nederlandse webshop gekocht; had je het binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden (wettelijk vastgelegd) mogen terugsturen en krijg je je geld terug of ruil je het tegen iets anders. Da's met China een stuk lastiger; al is het maar omdat je vanaf hier wel verzendkosten moet betalen om het te retourneren.
 
Mogelijk krijg je gewoon je geld terug.
 
Mogelijk krijg je gewoon je geld terug.
Had ik er nog bij willen zeggen inderdaad; ik krijg 't vaker wel dan niet terug bij een geschil. Ook als je een geschil al hebt doorlopen en dan opeens 4 maanden later alsnog je pakketje krijgt (weten ze in China toch nie)
 
ik zou die paar met schimmel er uit gooien en de rest nog even 15 minuten in de oven op 90-100 graden dan zijn die goed droog en de schimmel is dood mocht die er toch inzitten
 
Ik zou voor die lousy 4,- het risico niet lopen en de boel weggooien, waarom een risico lopen terwijl het maar 4,- is en je garnalen veel meer waard zijn
 
Afspoelen, kokend water eroverheen gieten en in aquarium, tenzij je je garnalen & aquarium steriel houdt.
 
Ik zou voor die lousy 4,- het risico niet lopen en de boel weggooien, waarom een risico lopen terwijl het maar 4,- is en je garnalen veel meer waard zijn
Daar ben ik het mee eens, soms moet je je verlies nemen, ik zou even wat foto's nemen, reclameren en afwachten wat er gebeurd, maar we praten over € 4.00, dat is niet het grootste bedrag voor gezonde garnalen.
 
Welke kleur heeft de schimmel ? Van lichte kleuren zou ik niet zo bang zijn , maar als ze blauw , donker worden :rolleyes:
Als je buiten bladeren plukt , daar zit ook schimmel op , alleen in een andere concentratie .
 
Ik durf het risico ook niet te nemen.
Ik heb 10 bakken met garnalen en zou gek worden als ik ze allemaal kwijt raak.
Ik heb nog wat foto's gemaakt.
 

Bijlagen

  • 20201028_111937.jpg
    20201028_111937.jpg
    246.1 KB · Weergaven: 85
  • 20201028_111926.jpg
    20201028_111926.jpg
    233.7 KB · Weergaven: 80
Inderdaad gewoon weggooien. Foto maken en geld terug vragen van ali en dan gewoon lokaal even een nieuw setje kopen.

Zelf koop ik ze ook altijd op ali hoor en nooit problemen gehad dus denk dat je gewoon pech hebt gehad.
 

Terug
Bovenaan