Wat is er nieuw

Catfish en Shrimpie, let op niet voor de zwakke maag door Vuvuzela

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuvuzela
  • Startdatum Startdatum
V

Vuvuzela

Guest
Hee,

Deze week hebben we practicum gehad over de anatomie van de catfish en de shrimpie.

En ik dacht ik zou deze foto's even met jullie delen!
418288_0_82_20140325_09.jpg

dit was de vis

818464_0_82_20140325_09.jpg

zo ziet een catfish er van binnen uit

Bovenin dat gele is de lever, dan de darmen, dat ronde witte is de maag, daarboven zit vet (t' was een dikke vis) dan nog meer darmen en dan weer vet. De rest van de organen was pas zichtbaar nadat deze verplaatst waren, zoals galbladder en geslachts organen.

565445_0_82_20140325_10.jpg

Hier zie je het ademhalings systeem, de kiewen, en het bloemkool orgaan, dit orgaan gebruikt deze vis om lucht te ademen. (air breathing catfish)

Shrimpie:
274611_0_82_20140325_11.jpg

de garnaal is eigenlijk ondersteboven. Het hart, dat kleine gele plukje zit tegen het rugschild aan. dat grote rode ding is het voortplantings orgaan.

Mvg. Jorrit

Re: Catfish en Shrimpie, let op niet voor de zwakke maag

Zo stond mijn Dochter ook koeienogen te ontleden.(Erasmus uni.)
Ook leuk gezicht.

Ik heb een Report post gedaan,niet voor mezelf maar lijkt me niet zo'n prettig topic voor bepaalde gevoelige leden...

Dat staat toch al in de titel aangegeven? Als je het niet wil zien moet je het topic niet openen denk ik dan.

Wel interessant om een keer te zien, maar ben blij dat ik straks pas een broodje ga halen 😛

Zo zien we het er eens van een andere kant.
Leuk hoor.

Ik denk er weer anders over Fabienne,zwakke maag zegt toch niks over gevoelige geesten die er slapeloze nachten van kunnen hebben bv?

Maar het duidt wel aan dat je hier niet moet kijken als je heel gevoelig bent, als je op een vissenforum lees 'niet voor de zwakke maag' dan is het voor mij duidelijk dat in dat topic ontlede beesten op foto's staan 😉
Andere mogelijkheid zou zijn om de foto's in een spoiler-ding te zetten [ spoiler] [/spoiler], en in de tekst erboven te zetten dat het om ontlede beesten gaat. Vind het onzin dat dit niet op een forum zou mogen staan omdat een paar mensen het misschien niet prettig vinden om te zien. Kiezen ze toch zelf voor als ze een topic aanklikken waar duidelijk in de titel staat dat het niet voor de zwakke maag is.

Heb zelf wel eens een kleine haai ontleedt voor m'n studie, ook een vis, dus vrij vergelijkbaar van structuur. Stinkt wel lekker 😛 En ben er ook niet zo'n held mee, maar ga tegenwoordig in elk geval niet meer over m'n nek (nooit letterlijk over m'n nek gegaan hoor, maar wel eens flink duizelig geworden, haha).

- Mascha

Mascha&Ivo zei:
Vind het onzin dat dit niet op een forum zou mogen staan omdat een paar mensen het misschien niet prettig vinden om te zien. Kiezen ze toch zelf voor als ze een topic aanklikken waar duidelijk in de titel staat dat het niet voor de zwakke maag is.

Waar lees je dat dit niet op het forum zou mogen staan?
We kunnen een hele discussie houden maar vind het zelf niks voor een fotoalbum topic tussen de bakken met vissen en garnalen,zeg verder niks dat het niet op het forum zou mogen staan.
Zwakke maag is gewoon een hele brede term,zijn hier niet allemaal leden die door de titel gelijk aan ontlede vissen denken zoals jij Mascha.
Lees hier op het forum berichten van mensen die al slapeloze nachten hebben van maanvissen in te kleine bakjes of een gup met een kromme staart dus kan me inbeelden dat de bovenstaande foto's helemaal een onprettige ervaring zou kunnen zijn.

Oh, je wil het verplaatsen? Da's misschien een aardig idee, had eerlijk gezegd helemaal niet gezien dat het in het foto-album stond. My bad 😛
Staat overigens niet in je post dat je het over verplaatsen hebt, maar dat je een report post hebt gedaan omdat het voor sommige leden een nare ervaring kan zijn. Dan denk ik dat je het hele topic weg wil hebben van het forum 😉 Denk dat meer mensen dat zo hebben opgevat aan de reacties te zien. Denk dat niemand er een probleem mee heeft als het verplaatst wordt naar een ander subforum.

- Mascha

Seabait zei:
Waar lees je dat dit niet op het forum zou mogen staan?
Wat heb je dan precies in je report post gevraagd?

Ik bedoel, dat kan vari�ren van een verzoek tot het verwijderen van het topic, tot het linken van de foto's zodat ze niet meteen zichtbaar zijn, of tot het als spoiler verstoppen (met die spoiler-code die Mascha al gaf) van de foto's?

~ Ivo

Kan me wel vinden in de stellingname van Seabait.
Wellicht is het een idee om de foto's pas na nog een keer klikken te openen, het komt nu nogal "rauw" op t bord vallen......

zeker na het lokkertje "let op niet voor de zwakke maag".........

Ik voelde me gewoon geroepen om een report post te doen ivm deze foto's,vind ze niet op hun plek hier maar wat het beheer er zelf van denkt en mee doet zien we wel.
Ik heb m'n punt gemaakt en dat andere mensen het wel of niet met me eens zijn maakt verder niet uit,heb echt geen zin om eventuele oeverloze discussies met mister Ivo te gaan houden dus kan je beter op zoek gaan naar een ander lid die daar wel zin in heeft vandaag 😉

Discussie met mij is niet oeverloos hoor 😉

Ik ben het namelijk ook wel met je eens:
- dit is niet wat je verwacht van een foto album
- een waarschuwing is ��n, maar moeten foto's dan per s� meteen zichtbaar zijn? ik denk het niet.

Vandaar ook dat ik vroeg of je iets specifieks had gevraagd in de r.p., want inderdaad zoals Mascha ook zegt kan een r.p. post doen worden ge�nterpreteerd alsof je het weg zou willen hebben.

~ Ivo

als er staat 'let op niet voor de zwakke maag' wat verwachte mensen dan? Je ziet aan het onderwerp dat het niet om lief rond zwemmende visjes gaat dus niet eens een discussie waard lijkt me

Haha, sorry, ik dacht misschien vinden sommige mensen dit wel interessant?
Ik zou niet weten hoe dat spoiler werkt maar als het beheer het aan kan passen is t prima (of in de titel zet Let op ontlede catfish en shrimpie!)

mvg. Jorrit

Volgende week weer andere beesten! ;-)

Vuvuzela zei:
HIk zou niet weten hoe dat spoiler werkt
Dat schreef Mascha al, maar voor de volgende keer:

[ spoiler]bericht[/spoiler], waarbij je de spatie tussen het haakje en spoiler weghaalt:

Kiekeboe!

Okidoki zal ik doen ;-)
Mvg. Jorrit

Is er geen topic voor ontlede vissen etc.? Lijkt me wel leuk idee 😉

Erg interessant om te zien.

Erg interessant om te zien.

Zeer interessant en ik heb er in de tussentijd tussen de middag gewoon een crackertje bij zitten eten hoor 😛

Zo vanmorgen weer practicum gehad.

grauwe poon:
926822_0_82_20140328_08.jpg

467168_0_82_20140328_09.jpg

799587_0_82_20140328_09.jpg

Haring:
188297_0_82_20140328_10.jpg

888174_0_82_20140328_10.jpg
dat rode is hun eierzak, echt enorm in de haring!

895382_0_82_20140328_10.jpg

Schol:
874573_0_82_20140328_11.jpg

418143_0_82_20140328_11.jpg

mvg. Jorrit

Zeg, daar komen wij toch niet van onder de indruk, toch? Waar laten jullie boventallige vissen, zieke vissen? En laten we de discussie over het voeren van levend voer maar achterwege laten, watervlooien, wormen, vliegen en muggen, muggelarven, dat zijn zeker geen levende dieren die met huid en haar worden opgevreten?

Mijn vader ving wel snoek en karper. Dat werden de dieren thuis schoongemaakt. Vooral bij snoek was het altijd weer interessant om te ontdekken wat ze kortgeleden gegeten hadden. In het voorjaar vond je jonge eendjes in de maag, verder natuurlijk vissen, geheel of gedeeltelijk verteerd, waterhoentjes, kikkers en noem maar op. Sentimenteel doen? Blijf realistisch. Steek de hand in eigen boezem en verklaar dat al je vissen een natuurlijke dood sterven...

Altijd leuk. Drie jaar dierverzorging gehad en ben nooit erg vrolijk geworden om zelf dieren te mogen ontleden. Maar dat is meer omdat ik meestal niet over de geur kan, gezien er vaak kikkers of vissen worden gebruikt. Dus ik werd altijd erg blij van de alternatieve digitale ontledingsprogramma's zodat ik alsnog "dezelfde" vis/kikker kon ontleden 😛

En inderdaad ook wat BenDubai zegt, dieren genoeg die ook met hui en haar worden opgegeten al denk je daar niet 1,2,3, bij na.. Ik heb muisjes als huisdier, maar voer net zo goed pinky's aan onze gekko, op een aardig lugubere wijze die ik maar niet tot in details zal uitleggen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan