Celestichthys Erythromicron bij vuurgarnalen


chaser

Member
Lid geworden
30 oktober 2014
Berichten
11
Locatie
Utrecht
Hee allen,

Ik heb sinds kort Celestichthys erythromicron bij mijn vuurgarnalen zitten. Ik wilde eigenlijk Celestichthys margaritatus, maar ben er soort van ingeluisd door een LFS. De visjes hadden namelijk vrijwel tot geen kleur in de winkel en na navraag zou het echt de Celestichthys margaritatus (Rasbora Galaxy) zijn. Echter kwam ik er thuis nadat ze op kleur waren gekomen, pas achter dat het de Celestichthys erythromicron bleken te zijn. Je zou zeggen ga ze ruilen, maar ik vind deze ook heel leuk en heb er dus geen probleem mee. Daarnaast zitten ze in een klein, redelijk dicht beplant aquarium, dus is het onmogelijk om deze schuwe visjes eruit te vangen. Maar to the point, nu lees ik enkele berichten op internet dat dit visje vuurgarnalen populaties geheel zou vernietigen, inclusief volwassen exemplaren. Wat zijn jullie ervaringen? Thanks!
 
Zelf niet gehad, maar ken wel een bakje waar ze bij elkaar hebben gezeten en daar was de populatie garnaaltjes nog gewoon intact.

~ Ivo
 
Tja, op een garnalen forum heb ik gelezen dat precies hetzelfde geldt voor de Celestichthys margaritatus, die zouden ook al je nakweek opeten, dus ik denk dat je geen verschil tussen de 2 zal merken.
Ik vind de Celestichthys erythromicron wel een prachtig visje trouwens!
 
Thanks!

Dan hou ik ze er lekker in! Ze zijn ook totaal niet agressief naar de vuurgarnalen.
 
Het gaat ook meer om de jonge garnalen, volwassen garnalen eten ze niet op. Als je zorgt voor voldoende verstopplek voor de jongen dan moet het goed komen, dus veel mos en dat soort fijnbladig spul waar de vissen niet in kunnen komen. Ze zullen dan wel jonge garnalen eten maar zolang ze niet alles op eten komt het met vuurtjes wel goed, die kweken toch heel hard :)
 
Update: Ze zitten er nu ruim een maand in en ga ze er binnenkort toch maar uithalen. Ik vind met enige regelmaat dode volwassen garnalen (meestal de vrouwtjes), terwijl ik hiervoor zelden tot nooit dode garnalen had. Ik vermoed dat het zwangere vrouwtjes zijn geweest waar de eitjes toch wel heel lekker van zijn natuurlijk. In mijn ogen dus geen geschikte combinatie. Overigens zijn de waterwaardes goed, voordat men denkt dat het daar aan zou kunnen liggen.
 
Jammer dat het niet goed gegaan is. Vissen en garnalen blijft een gok.
 

Terug
Bovenaan