Cerges CO2 Reactor.


Als er genoeg stroming is worden de grote bellen ook meegenomen en kan er dus geluid ontstaan, dat was bij mij het geval toen ik nog geen spons bovenin had. Daarom mijn advies om te ontluchten zonder stroming, dan zit alles zeker op het hoogste punt.
 
Daar heb ik dan een tegengestelde ervaring. In mijn Cerges zit een bazooka diffuser die een zeer fijne mist geven. Alleen past daar nog iets bij! Namelijk ervoor zorgdragen dat die fijne mist zich niet gaat binden tot grotere belletjes! Die doe je door extra grove sponzen te plaatsen. Eentje zit er bij mij bovenin en een in het midden ongeveer. Op de bovenste spons zie je aan de onderkant een glinstering voor heel fijne belletjes die zich niet kunnen binden maar voortdurend naar onder geduwd worden terwijl de CO2 juist naar boven wil. De sponzen fungeren als brekers. Ze halen zelfs de onderkant van mijn Cerges niet. In mijn bak is geen bel, ook geen fijnere te zien!
Hoi Benvo,

Mooie installatie zo 👍🏼 ik heb het helemaal gevolgd.

Ik heb ook een reactor geplaatst en ik zie in jouw filmpje de bellen. Ik heb dit nu ook terwijl ik de co2 nog niet aan heb gezet. En daarbij maakt het een "pruttelend" geluid van het water die in de reactor gaat vanuit mijn pomp. Is dit normaal en blijvend? Of gaat het weg als ik mijn co2 aan zet?
 
Hoi Benvo,

Mooie installatie zo 👍🏼 ik heb het helemaal gevolgd.

Ik heb ook een reactor geplaatst en ik zie in jouw filmpje de bellen. Ik heb dit nu ook terwijl ik de co2 nog niet aan heb gezet. En daarbij maakt het een "pruttelend" geluid van het water die in de reactor gaat vanuit mijn pomp. Is dit normaal en blijvend? Of gaat het weg als ik mijn co2 aan zet?
Het word erger als je de CO2 aan zet.
Maar het gaat vanzelf over zodra al het gas is opgelost.
“Lucht” duurt ietsje langer dan CO2 maar hier is het vaak wel in een halve dag weg
 
Hoi Benvo,

Mooie installatie zo 👍🏼 ik heb het helemaal gevolgd.

Ik heb ook een reactor geplaatst en ik zie in jouw filmpje de bellen. Ik heb dit nu ook terwijl ik de co2 nog niet aan heb gezet. En daarbij maakt het een "pruttelend" geluid van het water die in de reactor gaat vanuit mijn pomp. Is dit normaal en blijvend? Of gaat het weg als ik mijn co2 aan zet?
De enige bellen die ik zie zijn zichtbaar in de reactor niet in mijn bak dus. Wat je wel kan zien in mijn bak zijn zuurstof belletjes. (Assimilatie!)
 

Terug
Bovenaan