Wat is er nieuw

Cherax specie neon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laurensz
  • Startdatum Startdatum
L

Laurensz

Guest
Hallo,
Ik heb een cherax specie neon Kreeft hij is heel erg leuk,maar ik wil er nog wat meer over weten.
Ik heb een 50cm bak voor hem en hij is alleen met een paar guppy's die hij later wel gaat op eten maar dat is geen probleem 🙂 hij is de bak aan het verkennen en ik heb een goed stenen holletje gemaakt heb ook al kreeften voer gekocht en een thermostaat ingezet op 25 graden filtertje hoefde niet ik ververs het water gewoon.
Hebben jullie nog tips of ben ik wat vergeten ,weten jullie nog wat leuks zeg het me dan

Mvg.
-laurensz

kan zo snel geen neon specie vinden maar de meeste Cherax's worden tegen de 20 cm groot dus dan is een 50cm bakje veel te klein.
Kreeften zijn flinke eters waardoor er ook aardig wat vervuiling is en vraag me af hoeveel liter water en hoevaak je gaat verversen bv?

2/1keer per week en hij word ongeveer net zo goor vanaf je pink naar je wijsvinger du het kan wel zei de dierenverkoopster

Laurensz zei:
2/1keer per week en hij word ongeveer net zo goor vanaf je pink naar je wijsvinger du het kan wel zei de dierenverkoopster

Ja die verkopers weten het allemaal mooi te brengen! 😉

Heb je een foto van de kreeft?

Nee sorry heb ik niet kan ook niet via de ipad maar ik heb al de volwassen kreeften gezien en ik weet dat ze in die bak kunnen dus dat is geen probleem
En hij is alleen dus.....

Je kunt met je iPad foto's uploaden naar flickr of photobucket en dan de link hier plaatsen.
Zo doe ik het ook. Heb iPad en iMac, en dat gaat prima als ik hierboven 'zeg'.

Laurensz zei:
Nee sorry heb ik niet kan ook niet via de ipad maar ik heb al de volwassen kreeften gezien en ik weet dat ze in die bak kunnen dus dat is geen probleem
En hij is alleen dus.....

Prima,je hebt dus eigenlijk helemaal geen tips nodig want je weet het zelf allemaal heel goed! 😉

@https://nl-nl.facebook.com/Aquaranalelystad?filter=3 zei:
Cherax Sp. "neon" �17,50.
Leuke kreeft, geschikt om solitair te houden, dus niet voor een gezelschapsaquarium.
Deze jongen kan wel 18 cm groot worden (...)
Grote hand heb je dan... pink-wijsvinger 18cm...

Mascha&Ivo zei:
Leuke kreeft, geschikt om solitair te houden, dus niet voor een gezelschapsaquarium.

hoezoo groot? is toch normale grote? die van mij 16 maar moe nog groeien 😀

Kreeft wordt 20 cm van kop tot staart, met scharen erbij nog groter. Dus de helft van de bak.

Sluit jezelf eens een weekje op in de wc, dan weet je hoe de kreeft zich zal voelen.

Het dier heeft veel meer ruimte nodg.

jejachmi zei:
Mascha&Ivo zei:

hoezoo groot? is toch normale grote? die van mij 16 maar moe nog groeien 😀

En waar heb jij hem in zitten,dan? ook 50 cm?
Hebben we het over dieren vrienden???
Of dier on-vriendelijk???

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan