Chinese algeneter, beaufortia leveretti

2 beufortia zitten erin. Ze hebben het erg naar de zin
 
Heb je ze het gevraagd, of waar zie je dat dan aan?
 
Ze hebben samen hun plekje gevonden, snoepen lekker van de bak en genieten veel van het zand, het glas en de catappa leaves
 
Aan jou reacties zie ik dat! šŸ«¢
Mijn eerste vraag was sarcastisch bedoeld, de tweede serieus. Ik doe namelijk ook maar wat met mijn vissen en aquaria en hoop dat ik het goed doe. Ik weet namelijk niet hoe ik kan zien of een vis gelukkig is. Het is niet omdat ze zwemmen en eten dat ze gelukkig zijn (in de zin van geen stress hebben), volgens mij is daar wel iets meer voor nodig.
 
Zelfs het criterium of ze zich voortplanten geldt voor veel soorten niet: er is ook zoiets als voortplanting door stressvolle omstandigheden om de soort veilig te stellen. geen idee welke soorten dat wƩl en welke niet doen.
 


Mijn eerste vraag was sarcastisch bedoeld, de tweede serieus. Ik doe namelijk ook maar wat met mijn vissen en aquaria en hoop dat ik het goed doe. Ik weet namelijk niet hoe ik kan zien of een vis gelukkig is. Het is niet omdat ze zwemmen en eten dat ze gelukkig zijn (in de zin van geen stress hebben), volgens mij is daar wel iets meer voor nodig.
Ze genieten van de bak zo lijkt t. Ze bewegen, maar niet teveel. Zitten soms stil en dan bewegen ze weer. Denk dat veel patronen van vissen op elkaar lijken. Had bijvoorbeeld garnalen die deden hetzelfde, tot dat ik die ramirez erin deed. Zag de garnalen gewoon nooit meer. Kwamen niet meer het zand op. Denk bang
 
 
Waarschijnlijk omdat daar de meeste stroming is (en zuurstofrijk water). Het blijven grappige visjes.
 
Ja dat denk ik ook en dat is ook niet echt een goede combi.
Nu zitten ze in de kleine bak, aldus 1 van de 3. De andere twee moet ik nog vinden
 
Update!

De twee leveretti s doen het erg leuk! Aan het begin zaten ze veel achter planten tegen de ruit verstopt. Sinds twee weekjes komen ze meer het zand op, dan zie je ze lekker vroeten en spelen. De een meer als de ander nog. Volgens mij het vrouwtje. Ze zitten niet veel samen. Al met al leuk, benieuwd hoe het verder gaat.
 
Iemand ervaring met het geven van sla of komkommer naast algen?
 
Ik zou het niet doen. :) Er zit vrijwel geen voeding in voor ze (het zijn geen planteneters) en je moet het telkens op tijd uit de bak vissen om rotting te voorkomen. Ik zou dan eerder, als je zou twijfelen of ze genoeg binnenkrijgen, een voedingstablet o.i.d. erin gooien waar ze zich mee bezig kunnen houden.
 
Terug
Bovenaan