Chinese bittervoorn


Aquafrederik

Active member
Lid geworden
21 september 2018
Berichten
37
Leeftijd
43
Hoi

Ik vind weinig informatie over het houden van deze visjes in een aquarium. Ik vind het prachtige diertjes die misschien niet zouden misstaan in het inheems biotoop aquarium waarmee ik momenteel bezig ben.

Zijn hier leden die deze visjes houden of gehad hebben?
Wat zijn jullie aanbevelingen naar verzorging, aquariummaat, waterwaarden, ...

Grts
Frederik
 
ze lijken mij wat te groot voor je bak. Als je ze toch gaat houden doe er dan wel zoetwatermossels bij. Daar leggen ze namelijk hun eieren in
 
Wat een prachtig gezicht is, heb ze gehad in een 240 literbak tijdelijk daar hebben ze afgezet in een mossel heb ergens nog video ervan

 
Inderdaad prachtig!

Mijn bakje is wel veel kleiner (70l) en er zullen redelijk wat planten instaan (minder zwemruimte).

Zal dat volstaan voor deze visjes en hoeveel zou ik er maximum in kunnen houden?

Grts
 
Inderdaad prachtig!

Mijn bakje is wel veel kleiner (70l) en er zullen redelijk wat planten instaan (minder zwemruimte).

Zal dat volstaan voor deze visjes en hoeveel zou ik er maximum in kunnen houden?

Grts

naar mijn mening zou ik vanaf 1meter ze pas aanraden.
gebaseerd op dat het groepsvissen zijn van een cm of 10 die redelijk druk zijn.

Ik zou eerder denken aan kleinere danio soorten als je iets wilt houden op kouder water
 
Mijn 1ste aquarium-les: 1st de vis kiezen en dan de aquarium :(
 
Deze vissen zijn ook beschermd, hoor.
 
De Chinese niet nee.

Bittervoorn wel.:regen:
 
Ah ok, maar het gaat hier toch over de Chinese of mis ik iets?
 
Zou idd niet in aquarium houden.
Vijvervis.
Zijn legio opties om subtropisch te houden.
Heb zelf ook onverwarmd.
 
Het
Zou idd niet in aquarium houden.
Vijvervis.
Zijn legio opties om subtropisch te houden.
Heb zelf ook onverwarmd.

Mijn opzet is om een inheems biotoop min of meer te immiteren.
De moeilijkheid naar vissen toe lijkt momenteel dat het aquarium te klein is voor de meeste inheemse soorten.
Maar subtropische of andere uitheemse soorten kunnen ook wel als ze qua uiterlijk of ecologische niche sterk vergelijkbaar zijn met inheemse vissen en tegelijk beter geschikt zijn voor mijn kleine bakje (70l)

...alleen weet ik nog niet of er zo'n soorten bestaan...
 
Jep idd, dat was ook oorspronkelijk de bedoeling.

Enige nadelen zijn wel het teritoriaal gedrag en korte levensduur
 

Terug
Bovenaan