Chinese danio x Gouden chinese danio


J

Jippie

Guest
Ik heb op het moment 3 vrouwen chinese danio's en 1 man chinese danio. Ik ben van plan nog een stel mannen erbij te halen, het liefste de gouden variant van de chinese danio. Mijn vraag is of deze onderling zullen voorplanten en wat voor jongen eruit zullen komen (goud of gewoon). Of kan ik dan toch beter nog meer gewone chinese danio's erbij halen? Ik vind de gouden variant namelijk erg mooi :D
 
Ik zou denken (lijkt mij in ieder geval logisch) dat er uit de eerste generatie (bijna) alleen gewone chinese danios zullen komen, en als je door blijft kweken met die generaties er vanzelf weer meer gouden danios uit komen...
 
Eens met Mikyboy40.

Deze vissen eten hun eigen jongen niet wat ideaal is. Je neemt een 60cm bakje en op de bodem doe je een dunne grind. Als beplanting kies je grote plukken javamos en javavaren die je eventueel verzwaard met een steen. En dan een groepje Chinese danio's bv 3M/5V.

Temperatuur 20 graden wat je in het voorjaar laat oplopen. Al snel zul je jongen spoten en die kunnen dus gewoon bij de ouders blijven. Zo kun je in enkele maanden tientallen Chinese danio's kweken.

Of je neemt een speciekuip die je in de tuin ingraaft. Daar doe je grote plukken Hoornblad in. En in Mei een aantal Danio's. In Oktober haal je er meer uit dan je erin hebt gezet.
 
Bedankt voor jullie reacties! Binnenkort dan maar een paar mooie gouden mannen scoren en in een eigen bakje laten voortplanten :smitten:
 
Het is dezelfde soort, dus ze zullen wel voortplanten. Ik gok dat de uitkomst dan een mix zal zijn (ook omdat je soms gele danios ziet met, wat ik het beste kan beschrijven als, zwarte 'verf resten'). Maar ik ben beniewd naar je kweekresultaten.
Overigens is mijn ervaring dat Danios wel degelijk hun eigen eieren en jongen opeten. Als je bak flink beplant met niet te veel medebewoners dan kunnen jongen het overleven, maar in grote hoeveelheden zal het niet gaan (daar heb je een speciale setup voor nodig die op internet te vinden is). Maar misschien zit je ook niet te wachten op 100 jongen, en als het kleur patroon niet zo mooi is dan kun je ze wellicht ook moeilijk kwijt.
 
Bedankt voor jouw reactie tropicalis! Het is ook inderdaad niet de bedoeling om meteen 100 jongen te kweken, gewoon eerst proberen inderdaad. Ik zal de bak goed beplanten, dat is een goeie tip :!
 

Terug
Bovenaan