Wat is er nieuw

Chinese danio's al in de vijver?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ILoveAnimals
  • Startdatum Startdatum
I

ILoveAnimals

Guest
Kunnen Chinese danio's al uitgezet worden in de vijver?
Mijn water is altijd warmer dan 12C en no niet warmer geweest als 19C
Dus kan het denken jullie?

ik zou het nog niet doen, vooral de nachten kunnen nog verraderlijk koud zijn.

Oke :engel:
Dankjewel

Volgens mij kan het al wel hoor; Hoe warm zitten ze nu ?

Er zijn verschillende internet sites te vinden, waar de dieren zelfs soms de winter door buiten worden gehouden. Ook vaak in onverwarmde binnenaquariums; Hou er wel rekening mee als het water nog minder dan 15� is dat ze minder eten nodig hebben en minder levendig zullen zijn.

De dieren zitten nu op ong 18C
De vijver is 80cm diep op het diepste punt en 3900 liter
Ook is de vijver goed beplant en zit er al veel leven in.

als ze de winter al buiten hebben gezeten is het ook een ander verhaal, maar deze gaan van binnen naar buiten.

Oh oke 😉
De mensen naast mij hebben een week geleden 20 Chineesje in de vijver gezet en die doen het prima...
Dus dacht dat het wel kon.
Maar dan wacht ik nog wel even!

Het zal vast ook geregeld wel goed goed gaan, maar aangezien ik denk dat het verschil tussen binnen en buiten nogal groot is zal ik het zelf niet aandurven.

Oke!!!
Goudelritsen kunnen al wel neem ik aan?

Waarom zouden de Goudelritsen dan wel kunnen? 😉

Zorg gewoon dat de temperatuursverschil niet te groot is.
Bijv. Als je nieuwe Danio's haalt uit de winkel met 25 graden, laat ze dan eerst een paar dagen wennen op kamertemp/zonder verwarming en dan op een middags als de buitentemp het hoogst is naar buiten bijv.

Ik dacht dat goudelritsen vaak buiten of in ieder geval niet verwarmd stonden.
Maar dat wennen lijkt me idd handig
Kan het dan gewoon in kraanwater en dat je elke dag 50% ververst ofzo?

Bij mij thuis blijven de goudelritsen jaarrond in de vijver, en goudelritsen zijn toch geen subtropische vissen? Dus zij kunnen wel al in de vijver volgens mij 🙂

Ok�
Moet alleen nog een adres vinden die ze heeft... 🙄

Ik dacht ook dat elritsen niet subtropisch waren. Ik zou elritsen ook nooit in een aquarium houden en chinese danio's wel. Puur om de temperatuureisen. Danio's die al een heel jaar in een vijver zitten zijnmeer gehard en kunnen in veel vijvers gewoon overwinteren.

Ok dan probeer ik de danio's nog niet. 😉

Als ik sluiers buiten zette in het voorjaar zette ik ze eerst een dag en een nacht in een speciekuip in een kamer met het raam open, zodat de temperatuur langzaam zakte. De dag erna zette ik ze in een grote emmer met zoveel water dat ze net onder waren en ieder uur voegde ik een liter vijverwater toe. Als de emmer vol was zette ik de vissen over. Dit ging altijd goed en sluiers zijn erg gevoelig voor het verlagen van de temperatuur, dus ik denk dat je dit ook met Danio's kan doen.

In plaats van een kamer met het raam open kan je een schuur of een garage gebruiken.

Hmm,dankjewel Fabienne!
Das inderdaad een goed idee!
Genoteerd! :petjeaf:

Ik denk ook dat het echt al wel kan, maar overwennen is natuurlijk van belang. Die tip van Jones is wel handig.
Ik heb danio's uit een bak van 27� gehaald, er dan mee gekweekt in een bakje van 24� en nu zitten ze op 18-20� echt gevoelig zijn deze visjes niet? Als je ze maar de nodige tijd heeft om zich aan te passen.

Oke!
Dan ga ik het toch proberen.
Een leuk schooltje van een stuk of 20, die laten wennen met de methode van Fabienne,en dan lekker laten zwemmuh!

Morgen ga ik een school van 15-20 stuks kopen.
Deze laat in 24 uur staan in een aquarium in de schuur die is gevuld met water van dezelfde temperatuur als waarin de visjes zaten in de winkel.
Daar laat ik de visjes dus 24 uur in,en dan doe ik gewoon het normale proces die gebruikelijk is bij visjes overwennen.

Klinkt goed?
Koelt het water niet te snel af ofzo???
Heb geen zin in dode visjes 🙄

Waarom wacht je niet gewoon voor de zekerheid? Twee weken wachten of zo is toch wel vol te houden?

Bedoel je dat het nog te koud is voor de Danio's?

Ik wou het nu doen,omdat de visjes dan nog even de vijver konden verkennen en schuilmogelijkheden vinden,voordat de schildpadden komen.
Ook ben ik bang dat de schildjes een soort territoriumdrift ofzo krijgen waardoor ze misschien de vissen gaan aanvallen als zij er eerst inzaten

Zo warm is het nog niet buiten met af en toe nog vorst aan de grond. Ik zou beter nog even wachten.

Oke, andere vissen kunnen wel?
Omdat danio's denk ik iets warmer zitten in de winkel.

ik zou ook nog even wachten met danio's uitzetten. omdat het temperatuur verschil te groot is krijgen ze snel stress (schimmel).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren wel roodvin windes (notropis lutrensis) heb overgebracht naar de vijver, maar deze houden van kouder water. Gaat uitstekend met ze!

Ik was al van plan te wachten tot ong laat mei of juni

Persoonlijk zou ik ook nog even wachten inderdaad tot het vijverwater wat hogere waardes bereikt. Wat meer gelijk aan de temperaturen binnen.

Mijn vietnamese danio�s zijn er in van begin mei toen het enkele dagen warmer weer was. Ik vermoed dat ze onmiddellijk hebben afgezet want zie nu de hele bak vol kleine visjes.

Zet ze van de kamer naar de schuur en dan in de vijver, moet wel kunnen nu.
Heb mijn phalloceros ook al naar buiten hebben al jongen.
Rustig laten wennen steeds.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan