Wat is er nieuw

chinese danio's en . . . .

• Onderwerp starter Onderwerp starter hendrika
  • Startdatum Startdatum
H

hendrika

Guest
Ik heb een aquarium van 400 liter. Het staat in de woonkamer maar heeft geen verwarming het water zal dus zo tussen de 15 en 25 graden zijn.
Ik zou er graag een leuk groepje (20-30) chinese danio's in hebben, maar wat kan daar nog bij. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met sluierstaarten en slakken etc. dus het liefst gemakkelijke vissen.
Mijn laatste sluiers (zijn nu ongeveer 15 jaar) zitten in een ander aquarium, deze 400 liter bak staat nu leeg.

groepje rhinogobius grondels?

Hoe is de inrichting? Kan ook veel uitmaken voor wat er zoal geschikt is. Zelfde geldt voor de stroming bijv.

Oftewel: heb je wat meer info over de bak en waar je heen wilt?

~ Ivo

Haar bak staat leeg.

Laat ik het maar eens bij Azi� houden.

Als tweede scholenvis voor de midden- en onderlaag vind ikzelf Danio choprae een hele leuke vis, en een schooltje van pakweg 15 stuks zou prima kunnen.
Ook een school Desmopuntius (vh. Barbus) pentazona zou heel prima kunnen. Of Pethia ticto (eilandbarbeel), P. cummingi of Trigonostigma heteromorpha (kegelvlekbarbeel).

Voor de onderlaag zou je misschien Rhinogobius wui of Stigmatogobius sadanundio kunnen kiezen. Of een Botia-soort, maar ik zou daar zo 1-2-3 geen subtropische soort van kunnen noemen.

Als blikvanger zou je in de bovenlaag een koppel Trichogaster (vh. Colisa) chuna (honinggoerami), of misschien zelfs T. lalius (vh. Colisa lalia, dwerggoerami) of Trichogaster labiosa kunnen houden. Of een harem Aplocheilus panchax.

Sowieso is 400 liter een prachtige maat (en toevallig ook de maat van mijn bak) waar best veel in kan.
Ik raad je aan je eens rustig en uitgebreid in te lezen voordat je je vissenbestand kiest.

Bedankt Paddy.K.1966 dat lijkt me een heel mooi vissenbestand.

Ik ga er eens rustig over nadenken en dan, waarschijnlijk deze zomer, stap voor stap aan beginnen.

Paddy.K.1966 zei:
Laat ik het maar eens bij Azi� houden.

Als tweede scholenvis voor de midden- en onderlaag vind ikzelf Danio choprae een hele leuke vis, en een schooltje van pakweg 15 stuks zou prima kunnen.
Ook een school Desmopuntius (vh. Barbus) pentazona zou heel prima kunnen. Of Pethia ticto (eilandbarbeel), P. cummingi of Trigonostigma heteromorpha (kegelvlekbarbeel).

Voor de onderlaag zou je misschien Rhinogobius wui of Stigmatogobius sadanundio kunnen kiezen. Of een Botia-soort, maar ik zou daar zo 1-2-3 geen subtropische soort van kunnen noemen.

Als blikvanger zou je in de bovenlaag een koppel Trichogaster (vh. Colisa) chuna (honinggoerami), of misschien zelfs T. lalius (vh. Colisa lalia, dwerggoerami) of Trichogaster labiosa kunnen houden. Of een harem Aplocheilus panchax.

Sowieso is 400 liter een prachtige maat (en toevallig ook de maat van mijn bak) waar best veel in kan.
Ik raad je aan je eens rustig en uitgebreid in te lezen voordat je je vissenbestand kiest.

Rhinogobius samen met Gourami's?!

ik zie het probleem niet tussen de rhino en de danio's, je moet geen hele jonkie's hebben maar ik heb nog nooit en probleem gehad met deze...
Anders zou ik het ook niet voorstellen!! De Wui is overigens een paar millimeter groter dan de Danio bij volwassenheid dus dat gaat hem niet worden hoor dat ze elkaar eten..
Jij hebt volgens mij de Rhinogobius candidianus zitten als ik het goed zag of een lijkende en die worden al weer een stukje groter 8 cm.
Het ging bij mij wel mis toen de Stigmatogobius sadanundio met de danio's waren want toen was ik ze snel kwijt...

Ik heb ook de kleinere cliffordpopei hoor 😉. Maar ik vraag me af of ze wel van die sprieten van de gourami's afblijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan