Wat is er nieuw

Chinese Danio's

• Onderwerp starter Onderwerp starter halliehallo
  • Startdatum Startdatum
H

halliehallo

Guest
Goeiendag allemaal,

Ik heb een aantal jonge Danio's zitten, en ik heb er een aantal foto's van gemaakt. Ik heb er ongelofelijk veel plezier van om de beestjes te zien opgroeien en wat ervaring op te bouwen in het kweken.

Hier zijn de foto's!!

Dit zijn de kleintjes die nog in mijn 10l bakje zitten. Deze zijn nog te klein om overgezet te worden.
img_1205.jpg

Ook heb ik 4 uitschieters die gigantisch snel groeien!
img_1206.jpg

Nog een!
img_1208.jpg

Als er belangstelling voor is wil ik best een logboekje bijhouden!

Erg leuk! Mooie vissen heb je.

Ik wil ze ook nog eens in mijn vijver. Ze schijnen het jaar rond buiten in eeen vijver te kunnen overleven.

Leuk hoor 🙂. Heb je nog bijzondere acties ondernomen om ze aan het paren te krijgen? Bij mij hebben ze alleen helemaal in het begin een keer voor nageslacht gezorgd, maar die hebben het helaas niet overleefd doordat ik er te laat achter kwam, en te onvoorzichtig was.

Sindsdien heb ik echter geen jonkies meer gezien dus vraag me af wat ze triggert.

als de wijfjes wat dikker worden een bakje inrichten met een bodem van knikkers, vers water. vissen 's avonds erin, de volgende ochtend is het dan prijs. ouders eruit want ze eten hun eigen eieren, een paar dagen later zie je allemaal splintertjes tegen het glas, en nog een paar dagen later zwemt het spul vrij. heel simpel

Ik heb ze overgeplaatst in een bak van 50cm. Helemaal vol gepropt met planten, en een klein laagje zand. Na een week heb ik de ouders verwijderd en na een paar dagen zag ik heel veel speldenknopjes langs de wand zitten. Echt een super mooie ervaring!

Heel leuke visjes en kweek is inderdaad niet zo moeilijk. Wat ik doe is niet met knikkers, maar een bodem vol met mos. Daar een trio bij, liefst een dik vrouwtje en minstens twee mannen. Ik laat de ouders er een week in, en voeder ze elke dag levend voer, muggelarf, watervlo, ... Na een weekje heb je dan een nest van rond de 100stuks. De een groeit inderdaad al wat sneller dan de andere, maar jongen scheiden is niet nodig, na een kleine twee maand zijn de jongen volgroeid. De kweek veel verversen helpt voor een snelle groei.

Chinese danio's eten hun jongen niet op. Een permanente kweekbak behoort dus tot de mogelijkheden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan