Wat is er nieuw

Chinese vs Vietnamese vs Gold danio

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
26
Ha allen,
Ik heb een groepje van 16 vietnamese danio’s gekocht, maar er zit nogal wat verschil tussen de visjes.
Sommige hebben een blond/goud lichaam, anderen witte streep op de rugvin, anderen weer meer geel in de rugvin.
Ik heb 3 fotootjes, kan iemand mij vertellen welke soort ik heb? Misschien zie ik man/vrouw verschil voor andere soortjes aan?

Bijlagen

• IMG_4200.jpeg
    IMG_4200.jpeg
    221.5 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4199.jpeg
    IMG_4199.jpeg
    180.8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4198.jpeg
    IMG_4198.jpeg
    181.9 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4204.jpeg
    IMG_4204.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 23
Hmm zou jammer zijn, maar nog steeds vind ik ze mooi hoor :DD

Waar zou ik ze goed aan kunnen onderscheiden? Als ik het zo zie denk ik dat vietnamese een donkere streep over hun zijkant hebben lopen, en hebben vietnamese een witte streep aan de rugvin en chinese een rood met gele rugvin, klopt dat een beetje?

Ben ik nog een keertje, ik het nog steeds wel lastig om verschil te zien, klopt het dat rood omcirkelde vietnamese zijn en paars omcirkelde chinese?
IMG_4227.jpeg

IMG_4233.jpeg

De vietnamese danio's hier hebben geen enkele vorm van geel in de rug dan wel aarsvin enkel rood en de rugvin heeft een witte rand en de staart een wit puntje. Mis dit in wat ik op de foto zo zie. Toch een beetje het idee dat het allemaal niet zuiver is of het moet een andere kweekvorm zijn.

Lees dit wel op google ai: The yellow coloration, particularly in the dorsal and anal fins, is a natural part of their breeding display, intensified in males during courtship

Hier enkel met het rode meegemaakt, maar goed wieweet

Als ik de link lees welke eerder gepost (https://forum.aquariumcoop.com/topic/24040-hybrid/) ga ik toch voor de hybriden, vnl door het geel wat terugkomt in de vinnen).

Bedankt! Ik zal voor een kweekpoging dan de meest vietnamese nemen, bedankt beide!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan